Apple bedankt, IOS12 niet compatible met Yosemite 10.10...

September 2018 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Na een hoop geklooi met het overzetten van data uit de iCloud naar een leen telefoon, nu weer iets fijns...

Toen de iPhone reserve kopie terug gezet was, móest IOS12 geïnstalleerd worden, er was geen optie tot weigeren.
Het ding begint weer hélemaal opnieuw, terwijl de Apple Store moeilijk bereikbaar was en toen hij klaar was wilde hij niet meer koppelen met iTunes, OS X 10.11.4 is nodig om te gebruiken met iTunes.

Ok, ik weet dat mijn macbookje niet de nieuwste is, maar ik wordt nu wel heel erg voor een fait a compli geplaatst...
Dus geen werkende telefoon, eerst MacBook updaten en dan maar hopen dat de kopie nog wel goed is.
Want het fijne was ook dat de bestaande iCloud kopie is overschreven door die van de nieuwe telefoon (iphone 7 plus).

Dus op zoek naar El Captan, in de macstore, en die kan ik ook niet zo downloaden want de verificatie van mijn account lukt (op dit moment) niet.
(Your request produced an error...)

Dag mooie zonnige zondag, ik zat lekker binnen te kloten!

Apple bedankt!

Als iemand een betrouwbare download link heeft graag!
Weet dat je vroeger via een image op een usb kon installeren?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    El Capitan kan je nog steeds downloaden bij Apple:

    https://support.apple.com/nl-nl/HT206886

  • QuintenQuinten    Moderator
    ICloud bewaard steed van verschillende toestellen, tot 3 backups, waarvan zolang het mogelijk is, de downgrade naar de laatste vorige versie. Je kan deze bekijken door bij het terugzetten van reservekopie, te kiezen voor toon alle reservekopieen. https://www.appletips.nl/oude-icloud-reservekopie/
  • QuintenQuinten    Moderator
    Enkel via iTunes kan je een iPhone downgraden. https://www.appletips.nl/ios-12-downgraden/
  • Itunes werkt juist niet en downloaden van El Capitan via app store ook niet, foutmelding...
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik krijg vanavond ook de foutmelding en niet alleen bij El Capitan, ook bij andere OS X/macOS.
  • October 2018 aangepast
    Thx voor meedenken.

    Voor het terugzetten van IOS uit de iCloud blijkt thuis binnen 20 min gelukt (basis) en compleet in ongeveer 2 uur met apps en data.

    Dus die brakke wifi kon Apple niks aan doen...

    Nu nog ff El Capitan op de Mac zetten, dat is wel ff geleden...
    Zit er aan te denken de hdd te vervangen door flash
  • timoshatimosha    Moderator
    Doe de installatie van El Capitan op de HDD. Als je daar een goed werkend systeem hebt kan je met CarbonCopyCloner de HDD clonen naar een SSD. CCC cloont ook de UEFI en Herstel partities.

  • Ik ga eerst maar eens grote schoonmaak houden, anders zit ik onnodig te backuppen :blush:

    Zie door gebruik van Whatsize dat er zelfs nog films opstaan, die ik inmiddels heb aangeschaft in Blu-ray, dat scheelt al snel meer dan 40 GB :smile:
  • October 2018 aangepast
    Ik krijg El Capitan niet gedownload...

    Via een link kan ik naar de Mac Store, maar in het ene geval geeft het ding aan dat ik minimaal 10.11... moet hebben, via een andere link moet ik mijn betaalgegevens invoeren, maar dan krijg ik de foutmelding [QUOTE] your request produced an error. [newNullResponce] [/QUOTE]

    Wie heeft een link naar of een betrouwbaar image?
    —-

    EDIT Geen idee wat er nu weer mis was, uitgelogd uit de store en toen deed ie het wel...!
Log In of Registreer om te reageren.