Spelen met shortcuts in opdrachtenapp

Deze vraag heb ik ook gesteld op een ander forum, alleen is daar steeds minder animo. Ook heb ik er op dit forum al over gesproken, maar een oplossing is er nog niet. Ik leg het dus in de groep te week. Wie kan me helpen?

Ik geef yogales en heb een shortcut gemaakt voor m’n les.
-zet volume op half
-zet niet storen aan
-start album
-maak een notitie in Calendar
-schrijf 1 uur yoga in gezondheidsapp

Graag zou ik nog willen toevoegen, maak activiteit in agenda als het dinsdag of vrijdag is, anders maak geen activiteit.

En het zou ook mooi zijn om de yoga workout te starten i.p.v. een uur in de gezondheidsapp te zetten, aangezien ik een watch heb.

Ook werkt het alleen met Siri op de phone, Siri op de watch kent de opdracht niet...

Als iemand ideeën heeft, hou ik me aanbevolen!!

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ivm de Apple watch, ik heb het uitgetest, en het werkt prima op mijn horloge, ik he het getest met een serie 4 en de Engelstalige Siri, kan je me jouw Apple watch versie eens geven. Alsook of je watchOS 5 hebt.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Een work out kan je nog niet starten via de opdrachten app. Je kan het wel manueel vragen via Siri.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan een Als statement gaan gebruiken, deze kan zo de vraag stellen is het dinsdag (di) dan voor je die activiteit toe. En een andere als voor vrijdag (ik denk: vrij) in die tekst is de variabele een aangepaste datum variabele die enkel EEE terug geeft. (Code voor de naam van een weekdag)
  • Bedankt Quinten, ik ga het meteen proberen!
    Mijn watch is trouwens een versie 2 en de os 5.0
    Siri is Nederlands.
  • Die data “ala” lijkt te zijn gelukt! Als ik nu test, staat er niets in m’n agenda. Nu morgen proberen, dan weet ik het zeker. Siri wil nog steeds alleen via de iPhone, op de watch zegt ie “dat commando ken ik niet”.

    Ik heb een iCloud koppeling die zal ik je berichten. Als dat lukt, want hier heb ik geen ervaring mee.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Voorlopig blijft het voor mij een misterie, waarom. Misschien moet je eens jouw siri ook even veranderen naar de Engelse, uittesten en dan terug naar nederlands. Misschien is jouw Apple Watch te oud (wat ik heel vreemd zou vinden)
  • Engels geprobeerd, maar helaas. Ik leg me er maar bij neer. Dan loop ik wel even naar m’n phone op de stereo om het te activeren. Maar goed het was natuurlijk veeel cooler geweest om gewoon op m’n matje de boel te starten ;-)
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik hou het bij, mocht ik het vinden, laat ik het je weten.
  • Sinds de update 5.01 werkt de opdracht via m’n watch. :-D
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dankjewel Penny dat je dit wilt delen. Ik heb enkele tips uit onze discussies opgeschreven en ik zal deze gebruiken in de artikels die er binnenkort aankomen. Wie weet zitten er ook nog leuke tips tussen voor jou! Je mag me altijd leuke en handige Shortcuts doorsturen.
Log In of Registreer om te reageren.