Geen “niet storen” melding bij instelling Bedtijd

September 2018 aangepast in iOS 12
Sinds iOS 12 verschijnt er als “niet storen” ingeschakeld is een melding hierover bij het openen van het toestel. Echter als “niet storen” bij de instelling “Bedtijd” ingeschakeld is wordt de melding niet getoond. Klopt dit, of doe ik iets fout?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Staat dit bij jou geplant?
  • Ja, maar het gaat erom dat je bij Bedrijd “niet storen’ kunt instellen en in dat geval blijft de melding achterwege.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik weet dat je het zeer goed uitlegd, maar je vraag. Is echt 2 maal het zelfde.
    Kan je het wat onderbouwen met afbeeldingen?
  • Ja, maar dat wordt een reeks van losse, op zich staande afbeeldingen. Mijn vraag aan het forum is of het klopt dat de melding niet verschijnt als “niet storen” alleen via “Bedtijd” is ingesteld. Misschien kan jij of een ander forumlezer dit controleren.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Zodra je niet storen activeert in iOS 12 krijg je een melding te zien op het scherm, deze geeft aan hoe lang niet storen nog actief blijft, meldingen worden wel weergegeven op het toegangsscherm. Als je bedtijd activeert worden de meldingen tijdens het schema (tijd of zon onder/op) direct in het berichtencentrum geplaatst, het scherm gedimd en kun je de meldingen niet lezen vanaf het toegangsscherm. Buiten dit schema is niet storen gewoon actief en zie je de meldingen wel op het toegangsscherm. Hopelijk is het nu wel duidelijk. Meer info: https://www.appletips.nl/ios-12-niet-storen/
  • Duidelijk, maar waar staan de zon op/onder functie?
  • WesleyWesley    Beheerder
    Whoeps, nergens, dat is alleen bij night shift.
  • Oké, alles is duidelijk.
  • Kun je deze melding ook uitschakelen, zoals het was in iOS 11?
  • Als je melding dat “niet storen” is ingeschakeld niet wil zien moet je volgens mij deze periode instellen bij “Bedtijd” in de klok-app.
  • Ik bedoel eigenlijk uitschakelen via bijvoorbeeld berichtgeving, puur alleen om de melding op het vergrendelde scherm uit te zetten.
  • Volgens mij is deze melding niet uit te schakelen. Zelfde als de melding van niet storen tijdens autorijden.
  • Dat is precies het geval als je “niet storen” aanzet bij “Bedtijd” in de klok-app. Berichten en gesprekken worden stil gehouden en in het Berichtencentrum geplaatst.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Klopt de meldingen voor niet storen zijn niet uit te schakelen, deze geven je direct de mogelijkheid om Niet Storen te deactiveren en de info hoe lang dit nog aan blijft. Handig als je het voor een korte periode hebt ingeschakeld. Bedtijd is er net voor dat je geen meldingen ziet tijdens deze modus.
  • Oké bedankt
Log In of Registreer om te reageren.