in iPhone8Plus wordt gedownload album gesplitst in twee albums

Goedendag,
Op mijn iPhone8Plus (twee weken geleden nieuw gekocht) zie ik in iTunes, bij drie van de ca. 100 albums die ik erop heb staan, dat de cd/album van een bepaalde artiest is opgedeeld in twee albums: 1 met een enkel nummer, en eentje met de rest. 'Toon hele album' en dan downloaden werkt niet.

(ik heb dit vroeger ook gehad met door mijzelf ingevoerde (fysieke) cd's maar dan lag het aan bepaalde gegevens die niet overeen-kwamen; dus dat ken ik; maar dat kan ik hier niet beïnvloeden omdat de muziek via Apple-Music-abonement gewoon is binnengehaald. Ik heb daar niets aan aangepast. Op mijn oude iPhone6 stond het wel als 1 album).

Kortom: Apple Music maakt van drie bepaalde albums op de iPhone8Plus van één album twéé albums!

In iTunes op mijn MacBookPro staat alles gewoon goed, gelukkig!

- De iPhone herstarten helpt niet.
- De albums geheel uit de bib. verwijderen en weer opnieuw binnenhalen werkt ook niet.
- iPhone ge-reset (rechterknop) 10sec ingedrukt gehouden tot Apple-logo verschijnt (na uitloggen van MijnAccount). Helpt niet.
- iCloud-muziekbibliotheek uit en weer ingeschakeld, volgens instructie op Apple-website. Dat lukte, iTunes was leeg en laadde geleidelijk alle muziek weer. ( https://support.apple.com/nl-nl/HT204926 ).

HELAAS: de drie albums staan nog steeds gesplitst op de iPhone. (in Macbook nog steeds alles goed).

Wie weet hier raad?

Alvast dank.
Paul
-

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Sync met de computer enkel de albums dat jij wilt. Helpt dat? Niet op nummers of artisten
  • Hoi Quinten, Ik begrijp je niet helemaal goed. AL mijn albums worden automatisch gesynct tussen iPhone8Plus en MacBookPro. Zodra ik iets op t één download staat het op d'ander.

    Wat moet ik er dan nog meer aan doen? (en hoe?)

    P.s. het gaat alle jaren goed, k heb nooit van die dubbele albums gehad, via Apple-Music abo.
    Het is alleen bij deze drie albums.
  • Heb het probleem zojuist ZELF

    kunnen lokaliseren en verhelpen. Kwestie van een 'vinkje', bij compilaties. zit bijgesloten afbeeldingen. Ter lering.

    Apple gaf mij een hele instructie om van alles op een andere computer te gaan downloaden en nog véél meer werk! Pfffft.

    Het vinkje was in één seconde geplaatst!

    Trots op mijzelf.

    Discussie kan gesloten.
    Groet,
    Paul-

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.