opstartproblemen na installatie Mojave

Na de installatie van Mojave heeft mijn Mini bijna 4 minuten nodig om op te starten! Ook na een volledige clean Install blijft het opstarten enorm lang duren. Pas na circa 2,5 minuten komt het logo in beeld, valt vervolgens weer even weg. Mini is voorzien van een SSD en had voorheen hier nooit een probleem mee. Iemand enig idee?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    September 2018 aangepast
    Start de Mac eens op in "verbose mode" dan zie je waar het opstarten blijft hangen. Misschien een fsck (file system check) die nogal lang duurt.

    Opstarten in verbose mode doe je door ⌘ + V ingedrukt te houden tijdens het opstarten.
  • Bedankt voor je reactie. Zojuist gedaan maar het is niet bij te houden wat erop het scherm allemaal voorbij komt, uiteindelijk start de Mini dan weer gewoon op maar is het voor mij niet zichtbaar wat er zou kunnen zijn.
  • timoshatimosha    Moderator
    Maar ergens zou het toch tijdelijk moeten stoppen of vertragen. Als dat niet het geval is start de Mac normaal op.
  • Zojuist alles wederom opnieuw geïnstalleerd, is wel iets sneller nu maar opstarten is nog steeds trager dan voorheen. Zal wel een bug zijn vermoedelijk!
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2018 aangepast
    Het kan een bug zijn maar ik zie die bug niet op drie (3) Macs hier. En tijdens de hele Mojave Beta fase ben ik zo'n bug ook niet tegengekomen.

    Als je denkt dat het bug is kan je die rapporteren aan Apple:

    https://www.apple.com/feedback/macos.html

    Je kan ook de SSD eens nakijken met SSDReporter.
  • Bedankt voor de link. Het het gemeld!
  • timoshatimosha    Moderator
    OK. Mag er een slotje op dit topic?

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.