Netflix in HD en HDR

Ik heb sinds vrijdag een iPad pro 10.5 maar wat ik met afvraag op netflix zie ik niet staan dat het HD is? Moet ik ervoor iets instellen? Want op mijn vrouw haar galaxy tab S staat er HD bij bij de films en afleveringen van de series. Ook HDR moet ik dit zelf instellen? Bij sommige video’s zie ik dolbyvison staan, maar de iPad kan toch ook HDR en HD aan?
Ik ben nieuw hier en nieuw op iOS

Reacties

  • wie weet heb je hier wat aan en anders onderstaande link.

    Resolutie
    iPhone- en iPod touch-modellen ondersteunen streamen tot 720p in iOS 7.0 en hoger, en 480p in iOS 6.0 en lager. De iPhone 6 Plus en iPhone 7 Plus ondersteunen streamen tot 1080p. iPads ondersteunen streamen tot 720p in iOS 7.0 en hoger, en 480p in iOS 6.0 en lager. iPads met Retina-schermen ondersteunen streaming tot 1080p

    https://help.netflix.com/nl/node/42384
  • Kleine toevoeging: Netflix is beschikbaar in Dolby Vision op de onderstaande iOS-apparaten:
    Opmerking:
    Dolby Vision wordt pas goed afgespeeld als de meest recente versie van iOS is geïnstalleerd op de apparaten.
    iPad Pro (2e generatie)
    iPhone 8
    iPhone 8 Plus
    iPhone X
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dolby Vision is naast een nieuwe geluidsbelevennis ook een nieuwe standaard waarbij HDR een onderdeel van is. Dus ja als Dolby Vision er bij staat kan je wel verwachten dat de film HDR is.

    MAAR: je moet goed internet hebben en als je de film via Netflix download, dan kijk je best eens naar de volgende instellingen op de iPad: (hamburger-menu) > App Instellingen > Beeldkwaliteit > Hoger.
    https://support.apple.com/nl-be/HT207949
  • Dus als je dolby vision hebt dan heb je automatisch ook HDR? Maar waarom is dat dan niet aangeduid? Net zoals HD? Want hdr en dolby vision zijn toch 2 verschillende systemen?
  • Eens met netflix gechat en zij zeiden dat de iPad pro enkel dolby vision ondersteund en geen hdr. Ook als er geen HD bij staat dan stream je niet in 1080 of fulltime HD. Dit is toch raar voor een Apple iPad pro? De galaxy tab s4 heeft hdr en hd ondersteuning.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Als je een premium account hebt, dan heb je dat zowiso

    HDR is een onderdeel van Dolby vision, maar als je toestel dat niet aankan — iPad scherm is geen HDR — word dit niet gebruikt. Als je streamd naar de Apple TV 4K met een aangesloten HDR compatibele televisie. Word er een andere streamingslink gebruikt, die de HDR kwaliteit bevat. Maar jouw internet moet wel voldoende snelheid hebben, om deze snel genoeg te kunnen bufferen.


    Vergelijking grootte in verschillende formaten:
    Bv: een film van 90 minuten:
    720p: 3GB
    1080p: 5GB
    4K: 15GB
    HDR: 25GB

    Heb je HDR nodig op iPad, nee. HDR is enkel mogelijk in schermer die OLED hebben, omdat dit een groter kleuren bereik hebben. De iPad pro heeft een kleuren bereik dat hier dichtbij ligt. Maar zwart is niet zwart. Het scherm van de iPad pro 12.9” is ook 2732 pixels bij 2048 pixels met een dichtheid van 264 pixels per inch. En dat is geen 4K

    Maar bij streaming word een film opgedeeld in honderden bufferzones. Waarbij afhankelijk van de drukte op de server en op jouw netwerk snelheid, deze kan wisselen tussen kwaliteit. Dus je moet al een heel snel WiFi netwerk hebben om dit aan te kunnen (en voldoende ruimte op het toestel)
  • Quinten, dus wilt zeggen dat ik beter voor netflix een Samsung galax tab s4 had gekocht? Want dat is een OLED scherm. HDR 10 zijn concurrent is toch dolby vision? Bij men iPad pro 10.5 staat er bij sommige video’s dolby vision. Ik heb duurste abo op netflix en een Telenet wigo 200 Mbps download.
  • Of even wachten tot de nieuwe iPad Pro (3e generatie) uitkomt en hopen dat deze wel een OLED scherm heeft.
  • QuintenQuinten    Moderator
    HDR 10 en HDR Dolby Vision, is helaas niet hetzelfde.de galaxy tab S4 is helaas geen 4K scherm dus dat zal iii niet lukken, het scherm moet veel groter zijn.

    Wie weet heeft de iPad Pro via USB-C aansluiting de mogelijkheid om een extern aan te sturen met HDR support.
  • Ik heb 2 tablets van Samsung met OLED scherm, maar was die slechte updates moe en de slchte accuduur. Ze zeggen de s4 betere accuduur heeft dan de iPad op YouTube maar ik geloof der niks van. Ik ben tevreden van mijn iPad pro, iOS werkt zoveel beter dan Android, soms nog effe zoeken zoals PPS bestanden standaard te laten openen met Microsoft powerpoint, maar met de tips hier komt het wel goed.
Log In of Registreer om te reageren.