Na update Safari is Ad Block Plus verwijderd. Hoe in nieuwe versie Safari pop ups blokkeren?

Na de update naar de nieuwste versie van Safari is Add Block Plus uitgeschakeld. (Appletips had ik niet geblokkeerd :) )

Ik lees overal dat er nieuwe mogelijkheden zijn na de update, maar nergens wordt verteld hoe je pop ups kunt blokkeren.
Moet ik nu een nieuwe ad blokker installeren of kan Safari dit zelf en zo ja, hoe dit ik dat?

Jaap

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Goed dat je appletips niet had geblokkeerd :smile: Pop-ups kun je vanaf Safari 12 beheren via Menubalk ▸ Safari ▸ Voorkeuren ▸ Websites ▸ Pop-upvensters ▸ dropdownmenu 'Bij bezoeken van andere websites' ▸ kies voor 'Blokkeer en informeer'
  • Japo,
    Ik had het zelfde maar er is een nieuwe voor, ga even naar app store zoek op adblock
    en daar staat hij als eerste vermeld.
    het is versie 1.9.1
    succes frank
  • En silverlight, nodig voor Ziggo Go app, werkt ook niet meer. Opnieuw gedownload en geinstalleerd via Ziggo Go maar Ziggo Go kan hem blijkbaar toch niet vinden. Via Firefox werkt alles prima, maar het zal toch niet dat ik Safari moet verlaten om te Firefoxen voor zo iets knulligs als silverlight?

  • @Frankf In de app store staat versie 1.9.0.

    Als je op Adblock Plus voor Safari Support (forum) kijkt, dan kun je lezen dat het na de update van Safari klachten regent.

    Voorlopig kies ik even voor Chrome, jammer.

    Overigens is mijn ervaring dat je Chrome ook nodig hebt als je met Citrix zonder problemen wilt inloggen op je werk. En sommige andere websites werken ook niet goed met Safari.
    Dan zie ik toch de beperkingen van Safari (Apple).
  • timoshatimosha    Moderator
    Raar! Bij mij is AdBlock Plus niet verwijderd in Safari 12. Er wordt alleen een waarschuwing gegeven dat deze extensie Safari kan vertragen.



  • Ik kreeg de mededeling met een verwijzing naar de app store voor de nieuwe adblock.
    zie scherm afbeelding moet zeggen dat safari nu stukken sneller is.
  • timoshatimosha    Moderator
    Die nieuwe Adblock is niet Adblock Plus. Die is van een andere ontwikkelaar.
  • September 2018 aangepast
    @Lewie Bij mij hetzelfde probleem met Silverlight. Het wotdt weergegeven als “verwijderbaar volume”.
    @timosha en anderen. Bij mij is Adblock Plus ook verwijderd, met een verwijzing naar de Safari App Store. Zijn er al lezers die ervaring met die versie hebben? En Timosha, kun jij de gegevens van de “oorspronkelijke” versie hier vermelden? Mogelijk is die nog ergens rechtstreeks te downloaden.
  • Ik denk dat het probleem is opgelost. Op het forum werd gisteravond vermeld dat er is gewerkt aan een update. (ABP is Open Source). Versie 2.0.1 staat inmiddels in de App Store. Ik heb deze gedownload uit de Appstore en het schijnt goed te werken.

    Jaap
  • Aanvulling: vergeet niet ABP uit te zetten voor Apple Tips !
Log In of Registreer om te reageren.