de " gratis apps " met verborgen abbonement

hallo


kan iemand mij vertellen hoe dat zit met de gratis apps met abonnement ik zag soms wel eens onderaan mischien wat tekst staan met abbonement dat na een proefperiode ingaat zonder waarschuwing ofzo

ik weet niet of ik al een paar apps daarvan gedownload heb maar waar aan herken je deze apps met na mijn idee bijna verborgen abbonement?

groeten Richard

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan deze apps in eerste instantie herkennen, zoals je zelf aanheeft aan de in app aankopen in de app store. De eerste keer dat je de app opend, zal je jouw wachtwoord/touch ID/face ID moeten opgeven om de proefperiode te starten. Je hebt dan tot dan tijd om de app te verwijderen of het abonnement stop te zetten.

    Hoe je dat doet, of hoe je de abonnementen beheerd, vind je terug in dit artikel: https://www.appletips.nl/app-store-abonnementen/

    Het is aan de app ontwikkelaar, hoe hij het in de app aanduid en de gebruiker toelaat te wisselen tussen abonnementen.
  • Opgelet de app verwijderen is niet voldoende om het automatisch abonnement te verwijderen. Bij account onder abonnementen moet je het abonnement annuleren. Spreek uit ondervinding.
  • oke dankje

    ik geloof dat ik gelukkig nog geen abonnementen heb, nou ja heb gelukkig een itunes kaart dan maar voor het geval dat ik dacht waaraan herken je ze voordat je ineens 10 tallen euros kwijt bent aan abonnementen

    maar het is dus inderdaad goed lezen dus
  • QuintenQuinten    Moderator
    Supper, mag deze discussie gesloten worden?
  • WesleyWesley    Beheerder
    Het is helaas een nieuwe trend geworden in de App Store, steeds meer apps maken gebruik van een abonnement dat vrijwel vaak automatsch in gaat. Het gaat dan vooral om productieve apps of extra's zoals foto-apps, achtergronden, bewerkingsapps, instagram stories apps, etc. er zijn gelukkig er ook apps waar je bewust voor een abonnement moet kiezen, als het uit de hand gaat lopen trekt apple wellicht aan de bel.
Log In of Registreer om te reageren.