iphoto blijven gebruiken met latere versie van OS

Ik wil iphoto blijven gebruiken en heb net bij appletips gevonden hoe ik de laatste versie kan downloaden nu wil ik weten tot welke versie Mac Os ik iphoto kan gebruiken.Momenteel werk ik nog met OS x 10.8.5 mountain lion. Maar veel sites werken niet meer met deze versie.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    iPhoto (en Aperture) werken nog steeds met macOS High Sierra.
  • Dank voor je snelle reactie.
    Toen ik High Sierra had gedownload kon ik iPhoto 6 niet meer openen. Ik ben toen weer teruggegaan naar MountainLion. Misschien heeft het gelegen aan de oude versie van IPhoto. Nu heb ik na lang zoeken uiteindelijk via deze site gevonden hoe ik versie 9.4.3 nog kon verkrijgen. Die staat er op maar ik ben toch huiverig om H Sierra te installeren. Als iemand mij met eigen ervaring, kan verzekeren dat deze versie van iphoto werkt op H Sierra ben ik gerustgesteld.
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2018 aangepast
    De laatste versie van iPhoto 9.6.1 (en Aperture) werkt op macOS High Sierra. Het is niet mijn gewoonte om uit mijn nek te kletsen. Is dit genoeg bewijs?




  • timoshatimosha    Moderator
    September 2018 aangepast
    En nu we toch bezig zijn. iPhoto 9.6.1 werkt ook in macOS Mojave:


  • Ben helemaal blij maar nu kan ik High Sierra niet meer installeren. Want mijn iMac is van voor 2009. Terug dus eerst maar naar Yosemite of el captain of mavericks. Maar hoe kan ik die versies krijgen? App store heeft dat niet meer.
  • timoshatimosha    Moderator
    Als je die OS X versies ooit hebt gedownload uit de Mac App Store kan je die opnieuw downloaden. Die staan onder aankopen. Daar stond bij mij iPhoto 9.6.1 trouwens ook nog.
  • @zwanedraai, op 4 september meld je nog dat je High Sierra hebt gedownload en een paar dagen later is je Mac opeens verouderd? Bijzonder.....
  • QuintenQuinten    Moderator
    September 2018 aangepast
    @zwanedraai @timosha via de supportpagina’s van Apple kan je de oudere versies van OS X & macOS nog terug vinden, met een link naar Mac app store. Laat eens weten welke versie je zoekt en ik geef je de link.
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2018 aangepast
    @Quinten

    Via de support pagina van Apple kan men de laatste versie van iPhoto, zijnde 9.6.1, NIET downloaden:



    De laatste versie op die pagina is 9.4.3



  • QuintenQuinten    Moderator
    Inderdaad niet van iPhoto. Maar wel van OS X en macOS. (aangepast in vorige reactie)
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2018 aangepast
    Ja en dat zijn dan combo updates die men niet kan installeren zonder de basis versie uit de Mac App Store.

    En nog maar eens een voorbeeld:



    Ik ga het er nu écht bij laten.
  • QuintenQuinten    Moderator
    September 2018 aangepast
    Op deze support pagina van Apple staat de link, het is telkens de 10.X.0 basis versie. https://support.apple.com/nl-be/HT206886
  • January 2019 aangepast
    Ik gebruik op min iMac 2008 met El Capitan ook nog iPhoto naast Foto's. Ik ben bezig van allerlei fotobestanden een (beter georganiseerde) backup te maken op een externe HD. Gisteren heb ik ook mijn iPhotobibliotheek daar naartoe gekopieerd. Als ik nu iPhoto wil openen op mn iMac krijg ik een melding dat ik de iPhotoupgrader moet installeren als iPhoto ouder is dan versie '08. Maar waar kan ik zien welke versie mijn iPhoto is? De regel waar je dat kunt zien bij het openen is grijs, dus niet toegankelijk.

    Ondertussen wel uitgedokterd dat het probleem te maken heeft met een poging om een oude iphotobibliotheek die in een ander mapje bij mijn afbeeldingen stond te openen. Want die gaf ook een foutmelding. Kan ik nu op de een of andere manier die iphotobibliotheek apart upgraden, zodat hij ook zichtbaar en te openen is? Ik heb geen idee wat daar nog aan foto's opstaat, die niet in de huidige iPhotobibliotheek zitten, dus wil het graag even checken.
Log In of Registreer om te reageren.