Bestanden van Numbers en Pages ineens weg in iclouddrive

Sinds paar weken zijn er diverse bestanden zomaar verdwenen van Pages en Numbers. Van Pages niet allemaal maar van Numbers wel.
Als ik in de menu balk onder met ingedrukte muis aanklik komen ze wel naar voren en zie ik ze ook staan maar ik krijg ze niet meer geopend.
Pages en Numbers stonden gekoppeld aan icloud drive maar daar kon ik ze nergens meer vinden, ook niet met recent verwijderd. Ik heb
niets verwijderd en toch kan ik ze nergens meer terughalen. Ben al een paar weken mee bezig maar niets helpt.
Hoe nu verder?
moet wel vermelden dat de icloud bijna vol is, zou icloud dan uit zichzelf bestanden verwijderen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Welk abonnement van iCloud had/heb je? Heb je er ooit voor betaald.

    Ik raad je aan Apple support te contacteren zij kunnen eventueel een backup terugplaatsen, en fouten vinden.

    Heb je trouwens een TimeMachine backup? Je zou via die weg de bestanden terug halen op een Mac.
  • Ik heb gewoon standaard icloud (5 GB). En ik heb geen timeMachine, maar ben van plan om Timecapsule aan te schaffen om dit soort problemen uit te sluiten. Zou inderdaad apple suppurt kunnen bellen maar heb ook al diverse keren gelezen dat zij niet altijd wat kunnen doen. Ik denk echt dat het een foutje in het icloud systeem is daar mijn geheugen al bijna vol was en hij geen veranderingen meer wegzet?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Zij kunnen jou wel helpen, maar mits dit al een probleem is van enkele weken geleden, weet ik niet of ze zo oude bestanden kunnen terughalen.

    Ivm TimeCapsule, handig toestel, ware het niet Apple gestopt is met de verkoop. Je kan het enkel nog vinden in enkele winkels zolang voorraad strekt en die voorraad was al miniem 4 maanden geleden toen Apple er mee is gestopt.
  • oke, jammer, is er wat anders op de markt als vevanger?
  • heb al wat gevonden, denk dat ik externe harde schijf moet aanschaffen en met time machine aan de slag moet! Bedankt iig. :)
  • QuintenQuinten    Moderator
    Klopt, succes. Mag deze discussie gesloten worden?
  • ja, Sorry voor de late reactie had trouwens nog contact gezocht met apple support maar dan moet je ook weer betalen en dan is het niet zeker dat het probleem wordt verholpen! Neem mijn verlies en zorg dat het niet weer gebeurd. Discussie kan idd gesloten worden, bedankt iig.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Waar heb je dat gelezen dat je voor apple support moet betalen? Kan je me ook eens de prijzen zeggen?
Log In of Registreer om te reageren.