Probleem met het installeren van boot camp op een iMac 2015 fusion drive

Hoi,
zal het probleem even schetsen, wou een windows partitie van 143 gb maken op mijn imac2015
2tb fusion drive, dit liep goed tot windows zei
we kunnen geen nieuwe systeem partitie maken of een bestaande systeempartitie vinde, ook niet na het formatteren van de bootcamp partitie.
Dus terug opgestart, dan verwijder ik toch de de 143 gb die ik had gereserveerd voor dacht ik.
Mooi niet de partitie bleef staan bootcamp wil gewoon niet die partitie verwijderen!
als ik bootcamp opstart kan ik ook alleen maar de 143 gb selecteren (en daarvan 120 gb) om bv wins op te zetten!
heb al 3 uur met apple care aan de telefoon gehangen! in option command r geprobeerd via allerlei commands en niks hoor die part is niet te verwijderen.
Zelfs in option command R hebben we bezig geweest die persoon van apple care heeft dan meegekeken via mijn iPad of ik wel de juiste commandos ingaf in terminal om de ssd en de hdd uit elkaar te halen niks werkte! Vermoedelijk wordt het binnen brengen bij switch in Antwerpen waar het minstens 10 dagen gaat duren voor ik hem terug heb?!
weet iemand misschien een oplossing?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    ...dit liep goed tot windows zei
    we kunnen geen nieuwe systeem partitie maken of een bestaande systeempartitie vinde
    Die foutboodschap krijgt men als er externe USB HDD/SSD aangesloten zijn tijdens de Windows installatie. Was dat bij u het geval?
Log In of Registreer om te reageren.