Kan geen sms/iMessage aan mijzelf meer versturen

Naar aanleiding vann het artikel van Wesley gisteren op AT kreeg ik van Vodafone de code *0# (met spatie). Het advies was om dit eerst met berichten aan jezelf uit te proberen. Het werkte bij mij dus niet! Maar nu kan ik helemaal geen SMS/iMessage meer aan mijzelf versturen, ook niet zonder de code. Dit geldt voor de iPhone, iPad en mac. Wie helpt mij verder?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Stuur je dit vanaf je gsm-nummer of via email adres? Is je berichtje blauw of groen als jij verstuurd? Vanaf welk nummer je verstuurd vind je terug onder Instellingen > Berichten > Stuur en ontvang via > Start nieuwe gesprekken vanaf (het aangevinkte onderdeel). Als het iMessage is, dan kan je die eens uit- en inschakelen.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Ook handig om te weten: we hebben al gecontroleerd of zijn nummer toevallig geblokkeerd is door iOS of als spam wordt gekenmerkt. https://www.appletips.nl/iphone-ontvangstbevestiging-voor-sms-berichten/

    Maar goeie vraag quinten over oh het blauw of groen is, niet aan gedacht ☺️
  • August 2018 aangepast
    Naar aanleiding van bovenstaande tips e.e.a. uitgeprobeerd. Zowel sms als iMessage gaan correct als dit van telefoonnummer naar telefoonnummer gaat. Zodra het van of naar mijn mailadres gaat ontvang ik heb bericht niet, maar er wordt wel vermeld dat het bericht zou zijn afgeleverd. Bovenstaande geldt ook voor de iPad (wifi)
  • QuintenQuinten    Moderator
    (email adres? Blauw = iMessage)

    Ok, kan je eens het email adres waarmee je uitstuurt, te veranderen naar een ander email adres?

    Volgende idee klinkt misschien banaal, maar kan je eens via appleid.apple.com jouw email adressen als 2de/3de e-mailadres toevoegen (en natuurlijk verifiëren). ik denk dat Apple dit op één of andere manier blokkeert op hun servers. Mocht het echt irriteren dan zou ik toch Apple contacteren, want ik vermoed als dit over verschillende toestellen is verspreid dat dit een server probleem is bij Apple en niet aan jou ligt.
    Hun supportpagina of telefonisch.
  • Lek is bijna boven. Bleek dat account van iMessage niet gelijk waren aan die van iCloud/Apple iD. Ik nu de gegevens aangepast maar wacht nu al meer dan een uur op de activering van iMessage. Krijg tussendoor de melding dat iMessage server niet bereik is. Maar vreemd genoeg lukt het op de iPad (WiFi) wel.
  • August 2018 aangepast
    Update: Activering gelukt, probleem blijft! Ik heb het idee dat de inloggegevens voor iMessage niet gelijk is aan die van Apple ID/iCloud. Hoe pas ik dit het beste aan?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat kan je beheren via appleid.apple.com
    Daar kan je alternatieve e-mail adressen toevoegen.
  • @Quinten Nee daar staan volgens mij de lnloggegevens van iCloud en iMessage niet
  • QuintenQuinten    Moderator
    ik wou de email adressen aantonen die gelinkt zijn met jouw account (waarmee je ook kunt inloggen).

    https://www.appletips.nl/imessage-telefoonnummer/ dat kan helpen volgens mij.
Log In of Registreer om te reageren.