Alle personen en groepen verdwenen in Contacten op Mac.

Waarschijnlijk sinds de laatste update van High Sierra is op mijn Mac de app Contacten leeg. Hij staat wel in de dock, ik kan hem openen, maar er staat niemand meer in, en ook geen groepen. Op mijn iPhone en in de iCloud staan wel alle namen etc. Ik heb al geprobeerd alles opnieuw te synchroniseren, maar dat levert niets op. Als ik handmatig personen toevoeg verdwijnen die ook weer.
Ik heb High Sierra opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan.
Als ik in Mail een contact intik blijkt dat die wel herkend wordt, naam en mailadres worden automatisch aangevuld.
Wat is hier aan de hand?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik vermoed, dat de spotlight enkel draait op de recente gebruikers waarmee je al reeds hebt gecommuniceerd en dus niet de info haalt uit jouw contacten fiche. Kan je eens de berichten app openen op de mac, en daar een contact persoon proberen een bericht sturen. krijg je daar contacten als keuze opties?

    Verder is het herstarten van jouw computer een optie. Alle Internet accounts uitschakelen en inschakelen ook mogelijk (Systeemvoorkeuren > Internet accounts).

    Om fouten te herstellen in de contacten app kan je best ook een het besturingssysteem opnieuw installeren. Hierbij gaan geen gegevens verloren. https://www.appletips.nl/os-x-opnieuw-installeren-zonder-je-gegevens-te-verliezen/
  • In de Berichten app krijg ik wel contacten te zien, net als in de Mail app.
    Ik heb de internet accounts uit- en ingeschakeld zoals je voorstelde, maar dat heeft geen resultaat opgeleverd voor mijn Contacten.
    Zoals gezegd heb ik MacOS (High Sierra in mijn geval) al opnieuw geïnstalleerd, zonder het gewenste resultaat.

    Bedankt voor het meedenken, helaas is dit niet de oplossing.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je eens surfen naar www.iCloud.com of naar de internetdienst waar jij jouw contacten in bewaard? Outlook/gmail/...

    En kijken of ze daar te zien zijn. Als dat zo is dan is er iets verkeerd gelopen bij de synchronisatie.

    Mocht je daar een positief op antwoorden dan zal ik je helpen om de juiste bestanden in Finder te verwijderen. (zorg zeker dat je tegen dan een TimeMachine backup hebt gemaakt van je toestel.
  • In de iCloud staan mijn contacten wel, ik heb al geprobeerd dit opnieuw te synchroniseren maar ook dat was tevergeefs.
    Op mijn iPhone staan de contacten ook, gelukkig maar, het is alleen de Mac die van slag is.
    Ik heb een Time Machine backup op een externe schijf staan, daarvandaan heb ik ook al geprobeerd de contacten terug te halen, maar dat lukte ook niet. Ik ga dat nog eens proberen.
  • Gelukt!
    Ik weet niet of ik vorige keer iets anders gedaan heb, maar dit keer zijn na het terugzetten van mijn contacten vanuit een kopie op de TimeMachine alle gegevens wel blijven staan, en ik kan dus gewoon weer werken met het programma Contacten.
    Rest de vraag waarom mijn contacten verdwenen waren op de Mac, maar het belangrijkste is dat het weer werkt.
    Quinten bedankt voor de hulp!
  • QuintenQuinten    Moderator
    De kans was groot dat er iets in de systeembestanden van de contacten app accounts misgelopen was.
Log In of Registreer om te reageren.