imovie project op beamer vertonen

August 2018 aangepast in Algemeen
Hallo,
Ik ben bezig met een video te maken via imovie,deze zou ik graag vertonen via een beamer.
Hoe pak ik dit best aan voor het exporteren graag op een usb stick.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het is te zien hoe groot/lang de video zal zijn.

    (het exporteren gaat via de Delen knop ▸ Bestand. Geef er alle nodige informatie in mee, de juiste resolutie (max 1080 (HD) of zelfs 720 kan ook). En ga dan door om het bestand op de juiste locatie te bewaren.

    Je kan ook best exporteren als een .mp4 of .mov (mp4 zal kleiner zijn van grote).

    Wat je doet is exporteren naar een map op jouw computer en dan als ie klaar is, verplaatsen naar de usb (nooit op usb zelf gaan exporteren, dat is alleen maar trager).

    Speel het zowiso ook eens af op jouw computer en een andere computer, zo weet je zeker dat het werkt.
    Hoe ga je de film vertonen?
    - USB rechtstreeks op de beamer
    - Op een computer afspelen en beamer verbinden met de computer?

    Heb je ook al iets voor jouw geluid? Heb je de juiste aansluitingen dat de beamer ook heeft HDMI/VGA.
  • Hallo Quinten,

    Eerst en vooral bedankt voor u reactie zijn voor mij al goede tips.
    Het zou de bedoeling zijn om rechtstreeks van usb op de beamer af te spelen,maar ik heb er zelf geen verstand van hoe z'n beamer werkt,dus ook niet ivm geluid?
    Ik kan dus via de weg dat je zegt op een usb zetten maar ik dacht dat dit dan ook zo zou lukken met geluid?
    Mijn computer kan ik niet mee nemen is een imac,wat ik wel heb is een ipad wel een oud model ik denk dat die intussen al 6 jaar oud is.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het geluid, nadat je de sporen hebt geselecteerd, en welke output ze moeten zijn (kwaliteit) dan worden ze in het het filmpje zelf ingesloten. Dus beeld en geluid zit samen. Je moet eens kijken op de beamer waar er een audio uitgang op zit en die aansluiten op een versterker, dat kan een simpele mini-jack- of een tulp-audiokabel zijn.

    als je een iPad wilt aansluiten dat kan ook. dan kan je de audio uitsturen vanuit de iPad.

    Let op: Audio kan door HDMI en USB gaan (audio dan aansluiten aan beamer). Audio gaat niet door een VGA adapter, wat de meeste beamers als aansluiting hebben.

    Kabels van apple:
    (iPad 1, 2, 3 met lightning aansluiting)
    iPad naar HDMI - Bol
    iPad naar VGA - electronicadeal
    (iPad 4 en nieuwer met lightning aansluiting)
    iPad naar HDMI - Apple
    Enkel eerste kabel heeft een aansluiting om de iPad ook op te laden.
    iPad naar VGA - Apple
    Beide kabels hebben ook een aansluiting om de iPad ook op te laden.
  • hallo,

    Dank u quinten voor het antwoord zal het allemaal eens bekijken
Log In of Registreer om te reageren.