Aantal maal afgespeelde tracks / shuffle vaag

Een paar iTunes vraagjes wat ik me al tijden afvraag.
1 op hoeveel tijd luisteren van een track wordt deze meegenomen bij het totaal aantal gedraaid ?
2. Ik gebruik 3 iPods en iTunes zelf dus die lopen mee in aantal?
3. Hoe kan het met 170 gb aan muziek ik toch vaak dezelfde track terug hoor komen in shuffle ..
Vast dank voor je antwoord

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Hoe de shuffle van Apple werkt, is zo ver ik weet niet bekend, velen denken dat dit afhangt van de bpm, artiest, genre en jouw waardering dat je er aan geeft maar wat daar van waar is, weet ik niet. Maar het is wel zo dat het een geliefde functie is dat staat vast, velen vinden dat de shuffle functie namelijk de vrijheid bied zoals een radio en enkel met hun favoriete muziek.
    En net om die redene heeft Apple daarom een gelijknamige iPod op de markt gebracht.

    Wat ik wel al gemerkt hebt Is dat de shuffle modus niet de geschiedenis onthoud van een reeds begonnen album/afspeellijst als deze in shuffle modus staat en je na enkel uren/dagen verder wilt luisteren.

    Volgens dit bericht, telt het aantal keer gespeeld op wanneer het nummer aan het einde komt of wanneer het nummer binnen de 10 seconden van het einde word geskiped naar het volgende nummer.

    https://discussions.apple.com/thread/6888431

    De synchronisatie van het aantal afgespeeld, word gesynchroniseerd wanneer de iPod aan iTunes hangt.
Log In of Registreer om te reageren.