printerinstellingen overzetten naar een andere mac.

Beste

op een computer heb ik printerinstellingen ingesteld, bladformaat, ligging kleur op zwart wit. Ik zou nu graag deze instellingen overzetten op een andere mac die dezelfde printer gebruikt. Kan ik deze instellingen ergens in een map vinden die ik kan overzetten naar de andere computer?
Waar bevinden zich deze instellingen. Dank voor de info
Pascal

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    August 2018 aangepast
    Ik weet niet of het nog werkt maar je kan het altijd eens proberen:

    https://www.appletips.nl/printers-beheren-via-cups/

    EDIT:
    In macOS High Sierra werkt het nog. In macOS Mojave niet meer.
  • ja ik zie dat het inderdaad nog werkt op high siërra, maar hoe zet ik nu de instellingen van de ene computer over op de andere?

    Pascal
  • QuintenQuinten    Moderator
    August 2018 aangepast
    @timosha kan je eens in Mojave, deze lijn uitvoeren
    sudo cupsctl WebInterface=yes

    Dan zou het terug moeten werken.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dit werkte in Mojave beta 2.

    Of het werkt in nieuwere beta's weet ik niet.
  • ja, misschien stel ik mijn vraag verkeerd. Ik maak presets in mijn printer zodat ik makkelijk kan switchen van een A3 naar A4 van kleur naar monochrome. Deze bewaarde instellingen in de printer kan je dan via keuzemenu in de printer selecteren. Maar waar worden deze instellingen bewaard, waardoor ik ze makkelijk kan overzetten naar een andere computer.

    Pascal
  • August 2018 aangepast
    Op de afbeelding zie je staan zwart wit A4, dat is een voorinstelling die ik heb gemaakt. Op mijn andere mac heb ik zo veel instellingen, liggend, staand, A3, zwart wit, kleur, economisch etc. Nu zou ik graag weten waar deze voorinstellingen worden opgeslagen, zodat ik dat bestand kan kopiëren en verplaatsen naar mijn nieuwe mac, waardoor ik niet alles opnieuw moet gaan instellen




    Dank voor de info
    Pascal
  • timoshatimosha    Moderator
    Als je niets in CUPS kan vinden dan ga hier eens kijken:



  • timoshatimosha    Moderator
    Het zou heel tof zijn als je feedback kon geven over dit advies.
  • timoshatimosha    Moderator
    Geen reactie meer het zal dus wel gewerkt hebben :-(
  • Timosha

    Mijn verontschuldigingen dat ik hierop inderdaad niet gereageerd heb. Het is me eigenlijk totaal ontgaan. Ik heb eigenlijk gewoon op alle computers alle instellingen van de printers opnieuw manueel ingegeven. Dus het werkt nu wel, maar is wat omslachtiger dan bestaande instellingen te kunnen overzetten. Maar als ik het in de toekomst nog nodig zal hebben kijk ik zeker even of jou methode werkt bij mij.

    alvast dank voor de support
    Pascal
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan kan er eens slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.