USB Stick niet in Finder te zien

Goedendag, Heb een USB stick. De iMac herkent hem wel want ik moet mijn wachtwoord invullen. Dat gaat prima maar zodra ik mijn ww heb ingevuld zie ik de USB stick niet terug in Finder. Enig idee hoe op te lossen. Al mijn foto's zijn trouwens ook verdwenen welke op deze stick stonden. Rene

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Dag Rene,

    Heb je al eens een andere poort geprobeerd?
    Hoe groot is de USB?
    Heeft de USB een licht indicator die aangeeft dat de USB stoom krijgt?

    Kan je eens kijken via het programma'tje Schijfhulpprogramma dat standaard op jouw mac staat of je de schijf daar ziet. Zo ja kan je Schijf-EHBO uitvoeren, alsook de schijf via deze weg activeren (laatste knop). https://www.appletips.nl/schijf-ehbo-beschadigd-mac/ (dit artikel gaat over de schijf van je computer controleren, maar je kan in het programma ook andere schijven controleren).

    Schijven op een juiste manier formateren: https://www.appletips.nl/externe-harde-schijven-formatteren/
  • De USB stick heeft inderdaad een licht indicator die brandt, de stick heeft een grootte van 16 GB en heb ook al een andere poort geprobeerd.

    Vindt de stick ook terug op het schijfhulp programma met als tekst:


    Is het verstandig de EHBO uit te voeren???

    Tot zover bedankt

    René
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ja, je kan een EHBO uitvoeren, kan geen kwaad en kan al eventuele errors tonen.

    Kan je ook eens op de knop activeer kikken (rechtsboven). Want nu is hij gedactiveerd, wat ook een reden is dat de schijf niet zichtbaar is, dat kan veel oorzaken hebben, waaronder een niet werkende schijf of in jouw geval een USB met wachtwoord.
  • Dit is de melding die ik krijg bij EHBO herstel uitvoeren:

    Het uitvoeren van Schijf-EHBO is mislukt. Maak indien mogelijk een reservekopie van dit volume. Klik op 'Gereed' om door te gaan.

    EHBO uitvoeren lukt dus niet. Wat nu te doen
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je dat activeren al geprobeerd?

    Er bestaan manieren om gegevens van een externe schijf te halen. Zeer goede zelf, maar tegen betaling: Stellar Phoenix MacData Recovery, cleverfiles, Disk Dril,...
    Er bestaan ook gratis tools, waarbij je iets meer kennis en geduld moet voor hebben: Dat zijn TestDisk en PhotoRec. Een tutorial hierover vind je hier

    Anderzijds zijn er ook bedrijven die hier jou in kunnen helpen. zoals Datarecupuratie.nl Zij bieden een analyse gratis aan. Als het hen lukt om de schijf te herstellen dan kan je er voor betalen.
  • Heb inderdaad activeren geprobeerd. Het gaat hier om een USB stick. Denk dat ik een nieuwe ga gebruiken omdat ik de foto's nog elders heb gevonden (Google foto's).
    Zijn er nog andere mogelijkheden om de stick weer terug te vinden zonder dat ik de foto's weer terug krijgen via schijfhulp?? zodat ik de stick opnieuw kan gebruiken??

    Tot zover bedankt in ieder geval.

    Groet Rene
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan de schijf volledig wissen en opnieuw instellen. Dan heb je een nieuwe usb terug dat volledig leeg is. Maar het risico is nu wel groter dat deze opnieuw crasht als de usb door een hardwarematige fout is gecrasht (schokken door vallen).
Log In of Registreer om te reageren.