fotobibliotheek geeft niet de juiste grootte aan

August 2018 aangepast in Algemeen
Hallo

Mijn fotobibliotheek bevat 121 GB aan foto's. Maar volgens mijn mac zou ik 150 GB aan foto's hebben en daarenboven nog meer dan 138 GB aan documenten, terwijl er geen documenten op deze mac staan. Wie kent dit probleem en zou me willen helpen?

Alvast dank

Groetjes

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Dit is een verzameling van groepen bestandstypen. en dat zijn alle bestanden die zich buiten de algemene systeem Library bevinden. Voor foto's kan dat dus alle .jpg, .jpeg, .png, .gif, .hevic, .psd en ga zo maar door. Maar ook alle afbeeldingen die je hebt ontvangen via iTunes(muziekhoezen)/berichten/mail of cache in een browser of andere applicaties. Dit is ook hetzelfde voor Documenten, muziek en video's
  • Dank je wel voor je reactie. Dat begrijp ik dus al.
    Weet je toevallig ook hoe het komt dat de bestandsgrootte foto’s en documenten opgeteld, zwaarder zijn dan de 250 gb van de mac?
  • QuintenQuinten    Moderator
    August 2018 aangepast
    Sorry dat ik het nu pas zie. Dat klopt inderdaad niet. Het beste kan je eens het besturingssysteem opnieuw installeren. Dat verhelpt heel veel. https://www.appletips.nl/os-x-opnieuw-installeren-zonder-je-gegevens-te-verliezen/
  • Ik ben net bezig om alles opnieuw te installeren. Ik vind het best akelig want ik ken er weinig van. Het enige dat ik hoop is dat ik mijn fotobibliotheek terug kan zetten. Dank je wel voor de tip... tenminste als het straks gelukt is...
  • Vind mijn bibliotheek perfect terug op de harde schijf maar krijg die nu niet gekopieerd naar mijn fotobibliotheek! Kan je me nog 1 keertje helpen?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je iets preciezer zijn? De link dat ik gaf, installeerde enkel het besturingssysteem opnieuw. En behoude jouw documenten en foto’s.


    Wat ik uitmaak uit jouw vraag kan verholpen worden met dit artikel, het gaat nog over de iPhoto bibliotheek maar dat is net het zelfde als in de Foto’s bibliotheek: https://www.appletips.nl/de-iphoto-bibliotheek-verplaatsen/
  • Super merci voor de hulp! Alles is perfect zoals ik het wilde!

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.