Touchscreen van iPhone kapot

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, maar probeer het toch even:

Aan het einde van mijn vakantie is mijn iPhone 6 helaas hard gevallen, waardoor het scherm totaal kapot is. Zo kapot zelfs dat het touchscreen nagenoeg niet meer werkt (heel af en toe doet die nog iets). Het halve scherm is bedenkt met verticale lijnen die alle kleuren van de regenboog hebben.
Heel erg vervelend want al mijn vakantiefoto’s staan erop.

Graag zou ik mijn iPhone dan ook zo snel mogelijk naar de Apple store willen brengen voor reparatie, maar ik zou eerst heel graag een reservekopie van mijn iPhone willen maken, om zo mijn vakantiefoto’s veilig te stellen (ze staan helaas niet in iCloud).

Weten jullie of het mogelijk is om van mijn vergrendelde iPhone - die ik enkel kan ontgrendelen met de toegangscode, wat ik dus niet meer kan door mijn kapotte scherm - een reservekopie te maken?
Of dat er überhaupt een andere manier is om weer bij mijn gegevens etc te komen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Guido

Reacties

  • Je zou een USB toetenbord kunnen aansluiten op je iPhone, waardoor je de toegangscode kan invoeren. Hiervoor heb je een USB > Lightning adapter nodig.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @r0b0t dat is een heel erg interessante piste. Ik weet alleen niet of het zal werken de Lightning poort stuurt namelijk niet voldoende stroom door om een toetsenbord aan te sluiten. Bluetooth toetsenborden daarentegen wel.

    Zolang je niet in het toestel kan kan je helaas ook niet verbinden met iTunes en de gegevens afhalen. Dat is een beveiliging namelijk.

    PS: als het toestel te veel is beschadigd (gebogen of het scherm steekt uit en er ontbreken stukken uit het scherm is de kans heel erg groot dat Apple het scherm niet herstelt maar je een nieuw toestel geeft. Ook moet je er vanuitgaan dat — als deze ook stuk is — de Touch ID vermoedelijk moet gekalibreerd worden met het toestel, hiervoor is een volledige herinstallatie nodig.

    Nog een mogelijkheid is eens horen bij bedrijven die aan datarecuperatie doen, wat zij voor jouw kunnen betekenen. Maar hierover staat natuurlijk een grote kost.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @r0b0t ik heb het vandaag uitgetest met een lightning naar USB kabel en een Apple toetsenbord, maar de iPhone geeft een melding dat het toestel te veel stroom vraagt, dus helaas werkt het niet. Bluetooth toetsenbord zou wel werken maar daarvoor moet je eerst een werkend toestel hebben
Log In of Registreer om te reageren.