Foto's iCloud worden niet geupload

Heb iCloud foto's geactiveerd, maar niet alle foto;'s worden geupload, ik krijg dan melding foto's kunnen niet worden geupload omdat bestand niet bestaat, terwijl foto's op dezelfde dag gemaakt wel worden geuopload. Gemaakt met iPhone 4S. High Sierra 10.13.6 MacBook Pro 2017.
Wat is de oplossing?
Aart

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    En wat gebeurd er met nieuwe foto's dat je nu maakt? Heb je iCloud al eens van je toestel verwijderd en opnieuw toegevoegd?
  • Met nieuwe foto’s geen probleem,iPhone 8. Als ik handmatig verplaatst krijg ik toch
    melding “ bestand bestaat niet”
  • Ik heb dit een paar jaar geleden ook gehad, en ben toen maar gestopt met iCloud.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik begrijp je frustratie, maar het blijft een handige tool om je foto’s nooit te verliezen als bijvoorbeeld je iPhone stuk gaat en je dus geen gegevens van het toestel te krijgen zijn.

    Kan je ook eens aangeven waar (album en op welk toestel) en hoe je bedoeld met handmatig verplaatsen. Kan je daar ook eens van een screenshot plaatsen?
  • Quinten, als ik een aan tal foto's handmatig verplaatst naar bureaublad, krijg ik de melding (zie bijlage) de foto's bestaan dus wel.

    Het zijn dus foto's uit albums van Foto's, gem maakt met iPhone 4S, Op Macbook Pro 2017.
    Bedan kt voor je aan dacht
  • Quinten, ik heb inmiddels ook gezien dat er foto's met een Canon Digital Ixus 70 gemaakt zijn, de camera heb ik overigens al lan g niet meer
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat lijkt inderdaad vreemd.

    Je kan best eens de foto bliotheek herstellen dat doe je door Foto’s op te starten en de Alt + commando in te houden, je krijgt dan een venster te zien en kiest voor Herstellen.
  • Ik zal dat morgen proberen, maar ik denk dat het geen oplossing biedt. Ik heb inmiddels de meeste albums kunnen uploade, handmatig, er ontbreken nog redelijk wat foto's maar dat moet dan maar.
    Bedankt voor je inbreng.
    Je mag het voor mij afsluiten.

  • Quinten, ik heb de fotobliotheek hersteld, maar het blijft hetzelfde. Ik blijf de foutmeldingen
    krijgen.
  • timoshatimosha    Moderator
    August 2018 aangepast
    In albums staan geen foto's, alleen maar thumbnails met verwijzingen naar de foto's. Het is dus niet uitgesloten dat er in de albums, om de één of andere reden, nog thumbnails staan maar dat de foto's niet meer aanwezig zijn.

    Kijk eens in Foto's (en niet in albums) of je de problematische foto's daar kan terugvinden.
  • Timosha, ik kan de foto's wel vinden, maar als ik ze bijv.op bureaublad plaats, krijg ik dezelfde foutmelding zoals eerder aangegeven.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan zijn die foto's toch niet aanwezig in de Fotobibliotheek. Als je de datum van die foto's kent kan je het volgende doen:

    1) Klik rechts op de Fotobibliotheek;
    2) Kies "Toon pakketinhoud";
    3) Open "Masters";
    4) Navigeer naar de datum van de problematische foto's;

    Als de foto's écht aanwezig zijn in de Fotobibliotheek zou je ze op die manier moet vinden.
  • Timosha, bedankt voor je inbreng, ik heb gedaan zoals aangegeven, nu blijkt dat er dus echt foto's ontbreken, ik vind ze niet terug , dus ik denk nu "missiën impossible" ??

Log In of Registreer om te reageren.