Speelt geen Muziek meer af van gedownloade muziek

August 2018 aangepast in Apple Music
Mijn iPhone 7 128 g speelt sinds kort een aantal gedownloade muziek niet meer af. Als ik op de playknop druk blijft de voortgang op 0 staan.
Heb nog steeds het applemusic abonnement.
iPhone 7 al gereset
Wat kan dit zijn? En hoe op te lossen?
Dank alvast voor antwoorden
Gr. Henk

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je de muziek al eens verwijderd en terug toegevoegd? Heb je al meldingen gehad over het updaten van jouw betaalgegevens?
  • August 2018 aangepast
    Ik heb geen bericht gehad over het updaten van betaalgegevens En maandelijks wordt nog steeds het abonnementsgeld afgeschreven . En het probleem doet zich voor bij alle gedownloade muziek via Apple. Op de iPhone 6 van mijn vrouw en mijn IPad kan de muziek wel afgespeeld worden.
    Een Album verwijderd en opnieuw toegevoegd. Afspelen lukt nu ook niet en krijg nu de melding “ This Apple ID is only valid in the Dutch Store.”
    Ben zeer verbaasd met deze melding omdat ik Sinds 2 jaar niets veranderd heb in mijn ID
  • QuintenQuinten    Moderator
    ivm de laatste melding. Dat kwam omdat je recent op jouw toestel een app/muziek hebt opgezocht via safari en geopend in de App Store/iTunes Store dat niet in de Nederlandse winkel te vinden is, dan gaat ie automatisch wisselen van land. Je kan dit oplossen door op je accountnaam te klikken in één van de stores en daar eens in te loggen. Zo forceer je terug naar de Nederlandse winkel te gaan.


    PS:
    - in de app store is jouw account terug te vinden (op de startpagina rechtsboven (een profiel icoontje of jouw foto)
    - in de iTunes store op de iPhone vind je dat helemaal onderaan terug door op jouw email adres te klikken en dan toon account te klikken.
    Wie weet verhelpt dat eigenlijk jouw oorspronkelijke probleem.
  • Dank Quinten. Ik ben idd naar mijn profiel gegaan en alles bekeken. Bleek mijn cvc code van de Creditcard verdwenen. Nadat ik dat weer had ingevuld kon ik de muziek via iCloud weer afspelen. Daarvoor had ik ( was misschien niet nodig) de muziek app verwijderd en later weer toegevoegd. Ben nu alleen mijn offline muziek kwijt. ( maar dat kan ik weer toevoegen).
    Nogmaals dank voor je hulp.
    Henk
  • QuintenQuinten    Moderator
    Door het verwijderen van de muziek app verwijder je enkel de link in iOS om de app te gebruiken. Instellingen en co blijven bewaard op het toestel.

    Maar ik ben blij dat het is verholpen.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.