Foto's van USB Stick kopieëren naar Fotobibliotheek

Ik heb een Macbook Pro. Op een USB Stick heb ik 1500 Foto's met extensie JPG. verdeeld in Mappen en Submappen.
Deze wil ik importeren in mijn Fotobibliotheek in aparte Albums analoog aan de Mappen en Submappen op de Stick.
FotoLader heb ik al geprobeerd. De USB Stick is in Finder wel te zien onder Apparaten, maar in Fotolader niet.
In de Foto App. kan ik wel importeren, maar dan worden alle Foto's in een keer geimporteerd, echter ik wil de mappenstructuur handhaven.
Is er hier een manier voor? Bij Appletips las ik dat er in september een bepaalde App voor komt, Is dat Juist?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Een album in de Foto's app (of in iPhoto en Aperture) is geen "map". Een album is een index met verwijzingen en thumbnails naar de foto's in de Fotobibliotheek. Dat betekent dat je geen "mappenstructuur" kan importeren in albums.


  • Ik heb een omslachtige manier gevonden om het toch voor elkaar te krijgen. Misschien voor anderen ook een oplossing.
    -Open in Finder--Apparaten-- USB Stick (die aangesloten is).
    -Selecteer de mappen, die je wilt overbrengen.
    -Kopieer deze naar de map Downloads
    -Ga naar de App. Foto's
    -Onder de kop Archief vindt je Importeer.
    -Selecteer nu de map die geimporteerd moet worden.
    -bij Apparaten staat nu de te importeren map
    -Klik op Bekijk voor Import.
    -Selecteer alle foto's op een na,
    (anders worden alle foto's, ook van ander mappen geselecteerd)
    -Importeer de geselecteerde foto's en daarna de laatste foto niet geselecteerde foto apart.
    -Maak nu in Mijn Foto's een nieuwe map aan met de naam van de map uit je USB Stick,
    (jaar vooraan).( En zet de Foto's evt gelijk door oppakken en slepen in de juiste volgorde)
    -Sleep nu de Foto's uit de map geimporteerd naar de nieuw aangemaakte map.

    Ik hoop dat ik anderen hier ook mee heb geholpen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Koedie9 Leuk dat je het gevonden hebt en bedankt om je tip te delen.

    Maar ik had nog enkele vragen. Je selecteerde alle foto's bij het importeren, behalve ééntje. Bedoel je hiermee, alle foto's in één map of alle foto's verspreid over alle mappen.

    En hoe komen ze dan in Foto's terecht? Als één grid/lijst met onderverdeling of één totaal groep foto's waar je zelf moet nog gaan beslissen welke foto's in welke album moeten komen?
  • Ik zet de te importeren mappen met foto's in de downloadmap van Finder.
    Nu ga ik naar de Foto app. en onder de kop Archief bovenin het scherm selecteer je "importeer". Daar staan nu je mappen met Foto's die je wilt importeren.
    Nu kan je stuk voor stuk de mappen importeren in je Foto app.
    Omdat de app.( als je alle foto's uit die map selecteert) hij ook alle voorgaande Foto's oppakt, doe ik de foto's op één na, die ik dan apart importeer.
    Je maakt nu onder het kopje "Mijn Foto's (linker kolom) een nieuwe map aan met de naam van je geimporteerde map.
    Vervolgens zie je in de linkerkolom een beetje bovenaan: "Geimporteerd" staan.
    Deze klik je aan en daar zie je dan de zojuist geimporteerde foto's staan die je vervolgens in de nieuw aangemaakte map/of album zet.
  • Let wel op dat je voldoende ruimte hebt op Icloud.
    Zelf heb ik een abo voor 50 gig.
Log In of Registreer om te reageren.