Macbook Pro erg traag bij Chrome en Illustrator

Hi,

Ik heb al enige weken problemen met mijn Macbook Pro. Na enige tijd bij het gebruiken van Google Chrome en/of Adobe Illustrator wordt mijn mac erg traag. Toetsen reageren traag en tekst typen in illustrator verloopt haperig. het is niet prettig werken. Ik heb de software van de programma's al opnieuw geïnstalleerd en ook al contact gehad met Apple, maar zij weten ook van niets.

Ik heb mijn mac sinds december 2017 (nieuw). Ik heb ook een Etrecheck uitgevoerd (zie bijlage).

Heeft iemand tips om mijn mac sneller te maken of een oplossing met de programma's?

Gr. Joey

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ok, (getypte tekst was iets handiger om te lezen). Je hebt al contact gehad met Apple. Ik zie zelf ook niet echt speciaals.
    Maar, ik denk zelf dat het kan liggen aan versies. Gebruik bij Adobe, de laatste versie. Maar liefst niet de Core updates (de 2018.2.X). Dat bevat nog vaak bugs wat in de bugfixes dan worden opgelost.
    Verder, wat Chrome (vroeger, maar nog nog steeds, mits een omweg) en Adobe Illustrator gemeen hebben in Java, Illustrator draait op Java, nog steeds. En je moet een heel erg oude versie downloaden via de site van Apple. Chrome heeft (eerder had) zijn eigen ingebouwde afgeslankte Java versie. Die nu niet standaard is geïnstalleerd of geactiveerd. Maar dat kan voor beide programma's plots na een update van het besturingssysteem eventueel voor problemen zorgen.

    Wat ik je aanraad:
    - Schakel eens in beide programma's de plugins/extenties/add-ons uit. En bekijk dan eens hoe dat het gebruik beinvloed.
    - Chrome heeft een Developers versie genaamt Canary, installeer deze eens en kijk of het probleem is opgelost. (zo ja dan moet je online eens opzoeken hoe je Chrome volledig (met alle cache bestanden) verwijderd.
    - Het zelfde (mits je het al gedaan hebt) met Adobe Illustrator, raad ik je aan om eens het volledige CC pakket (ik ga er ook vanuit dan je versie 2018 hebt) eens verwijderd op de juiste manier. Online vind je hier voldoende tools van Adobe zelf. Je kan hen ook telefonisch voor bijstand vragen, dat is gratis.
Log In of Registreer om te reageren.