Probleem met Mail op iMac

Ik heb een nieuw mailaccount aangemaakt om verlost te zijn van de vele spam op mijn oude mailaccount. Ik ontvang nu geen spam meer maar beide mailadressen hebben hetzelfde probleem. Als ik mail verstuur en een cc aan mezelf dan "verdwijnt" de cc en wordt in plaats daarvan weer een eerdere ontvangen mail weer ontvangen. Hetzelfde gebeurt zo nu en dan bij inkomende mails van anderen. Op mijn iPad en iPhone werkt wel anders goed. Wie weet de oplossing?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Geef nog even aan over welk mail account het gaat?
  • Waarom wil je dat weten?
  • QuintenQuinten    Moderator
    @nieuwegein Niet alle mailproviders hebben dezelfde goede spamfilters, want de ene is aantrekkelijker voor zenders van spam dan de andere.
  • Beste Quinten, de spam lijkt "verdwenen te zijn"! Helaas is het probleem op mijn iMac niet opgelost. Op de iMac ontvang ik nog steeds eerder ontvangen mails, terwijl op mijn Macbook de mails correct binnenkomen. Het MOET dus wel aan de iMac liggen, maar ik weet niet hoe ik dit kan oplossen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    August 2018 aangepast
    @nieuwegein dat is zo goed als 100% onmogelijk als dit gaat over hetzelfde mail account. Want de mailserver is hetzelfde dus dat kan echt niet dat het bij een Mac toch binnenkomt en op een iPhone of iPad niet.

    Kan je eens opgeven wat je Mail provider is (de @mailaccount.be, als dit een privé account is door een website, gelieve dit dan ook te melden, je moet dit dan nagaan bij jouw website beheerder).
  • August 2018 aangepast
    Hallo Quinten, bedankt voor je reactie. In tussentijd blijkt dat mijn Macbook hetzelfde probleem heeft als mijn iMac. Mijn mailaccount is ***@venturium.eu. Het is een privé account. De bijbehorende website heb ik opgeheven.
  • Hallo Quinten, zag zojuist op mijn Macbook de mededeling verschijnen dat CleanMyMac
    garçon.apex wilde verwijderen. Heb ik maar gedaan.
    Misschien komt jou dit bekend voor?
  • timoshatimosha    Moderator
    garcon is een onderdeel van Dropbox.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Als je de website hebt opgegeven. Dan betaal je ook niet meer voor de serverruimte, en dat betekend dat alle mail accounts niet goed meer zullen werken. Je zal je moeten richten naar jouw oude hostingsprovider om de juiste server adressen en poorten te kunnen krijgen.
Log In of Registreer om te reageren.