mac opstarten met option-toets

Op mijn iMacPro is MacOS 10.13.6 geïnstalleerd. Bovendien draait Windows10 onder Bootcamp. Alles functioneert prima. Sinds enkele dagen duikt echter een probleem op en ik heb geen enkel idee hoe het tot stand is gekomen. Als ik de mac opstart en de option-toets indruk, krijg ik de opstartschijven (Macintosh SSD + Bootcamp) niet meer te zien. Ik ben nu genoodzaakt om Windows op te starten via Systeemvoorkeuren -Opstartschijf en dat vind ik toch een stuk omslachtiger dan via opstarten met ingedrukte option-toets. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is en of er een oplossing voorhanden is? Dank bij voorbaat voor nuttige tips.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    July 2018 aangepast
    Als je een Bluetooth toetsenbord gebruikt moet je wachten met de ⌥-toets te drukken tot je de opstart toon hoort. Eerst dan zijn de Bluetooth apparaten geactiveerd. Met een bedraad toetsenbord is dat niet nodig.

    Als dat niet werkt zal je een SMC-reset moeten uitvoeren.


  • De iMac Pro heeft echter geen opstartgeluiden. Ik heb een SMC-reset uitgevoerd volgens de richtlijnen "De SMC van een iMac Pro opnieuw instellen" op https://support.apple.com/nl-be/HT201295, maar dat heeft geen resultaat opgeleverd. De ingedrukte option-toets bij het opstarten levert nog altijd geen overzicht van de opstartschijven op.
  • Probleem opgelost. Het batterijniveau van het draadloze toetsenbord stond op een te laag peil. Batterij opgeladen en probleem opgelost.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan kan er een slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.