Zeer traag uit slaapstand

Sind ik gisteren de laatste update heb geïnstalleerd duur het veel langer om hem uit slaapstand te halen, en ik vind ook dat het langer duur om programs op te starten, iemand een idee.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Kan je misschien nog even aangeven wie "hem" is en met welke specificaties?
  • Hem is mijn Mac
  • Ik vrees dat je met deze manier van summiere antwoorden weinig response zal krijgen....
  • Ik dacht dat dit forum er was om antwoorden te zoeken, als ik spreek over laatste update, en slaapstand, en programma's, dan veronderstel ik dat iedereen weet waarover het gaat.

    Het woord "Hem" is misschien niet juist geformuleerd, maar de vraag mag gerust terug gesteld worden wat ik bedoelde, en ik antwoord misschien te kort, sorry hier voor, maar als ik met mijn summiere vragen geen antwoord meer zou krijgen, jammer.
  • Ik zal nog één poging wagen: vind je je antwoord op de vraag van timosha voldoende (compleet) beantwoord??.....
  • Neen die was eigelijk vrij kort, en niet heel duidelijk sorry.
  • Ook ik heb het langzaam ontwaken na slaap van mijn iMac 21,5 inch mid 2011.
    Opstarten en apps geven geen problemen, het slaap/waak probleem is significant door de update veroorzaakt.
    Hebben meerdere leden er last van en welke oplossing is er gevonden?
  • Mijn Mac is ook juist van 2011/2012, ik heb het zelfde probleem , maar tot nu toe heb ik nog geen antwoord of oplossing gekregen.
  • timoshatimosha    Moderator
    Mijn vrouw heeft nog een "oude" iMac 27" Late 2009 met macOS 10.13.6 High Sierra (de laatste update) en die Mac heeft dat probleem niet.

    Kijk eens na welke virusscanners er op die Macs draaien. Een virusscanner kan het ontwaken vertragen. Als het niet aan een virusscanner of malware detectie ligt zullen jullie eens EtreCheck moeten draaien om te kijken wat er allemaal misloopt.

    Een harde schijf (HDD) die in de slaapstand gaat kan het ontwaken ok een klein beetje vertragen maar niet dramatisch.
  • Ook op Mac Rumors wordt dit probleem besproken, dus in de gaten houden aldaar:

    https://forums.macrumors.com/threads/10-13-6-slow-to-wake-from-sleep.2127447/
  • timoshatimosha    Moderator
    @Akoni2011

    En daar zeggen ze dus ongeveer hetzelfde maar dan in het Engels:
    Run Etrecheck and see the results, equally possible you have some incompatible daemon of launch item causing it.
  • Ik ga nog even afwachten, hij gaat nu langzamer uit slaapstand dan voor de update, maar het is ook niet dramatisch, misschien na de volgende update is het opgelost.
    Toch allemaal bedankt.
  • @timosha

    Bedankt, ik ga het proberen.
Log In of Registreer om te reageren.