iPhone gekocht met iCloud lock

July 2018 aangepast in iOS 11
hallo,

ik heb op marktplaats een iPhone X (10) gekocht nu wou ik de telefoon gaan activeren zodat ik hem kon gaan gebruiken. nu krijg ik alleen een melding dat ik de apple ID van de vorige eigenaar moet invullen. ik heb hem dus een berichtje gestuurd ik krijg alleen geen reactie meer. daarom was mijn vraag of iemand weet wat ik nu moet doen en of er een manier is om dit eraf te halen zodat ik de telefoon kan gaan gebruiken. ik kan er nu namelijk niks meer mee.

mvg.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    July 2018 aangepast
    Een iCloud activatie lock kan men niet omzeilen. Als je kan bewijzen met facturen of aankoopbonnen dat jij de rechtmatige eigenaar bent kan Apple de iCloud lock verwijderen. Neem in dat geval contact op met Apple.

    Het beste is dat de vorige eigenaar de iCloud lock vrijgeeft in www.icloud.com.
  • ik kan nergens mee aantonen dat ik de rechtmatige eigenaar ben want ik heb hem via marktplaats gekocht en de gene waar ik hem van heb gekocht reageert niet meer
  • timoshatimosha    Moderator
    In dat geval gaat Apple je niet helpen, helaas.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Ik ben helaas bang dat je opgelicht bent, er is helaas niets aan te doen. Misschien was deze iPhone wel gestolen. Normaal zie je het apple id van de eigenaar. Misschien kun je dit e-mailadres gebruiken om contact op te nemen of te zoeken op facebook of google.
  • Helaas is dit dus waarschijnlijk een hele dure les om niet zomaar iets via marktplaats te kopen. Zeker wat betreft Apple.
  • Ach, @Bupaul toch... is iets goed beveiligd zonder kraak-mogelijkheden, is het weer niet goed!!
  • July 2018 aangepast
    Beste Berendvy Dat is natuurlijk niet wat ik bedoel. Ik ben er alleen naar blij mee dat ze bijna niet te kraken zijn. Helaas wordt er met teveel vertrouwen iets gekocht.
Log In of Registreer om te reageren.