Probleem JPG's mailen van Mac naar PC oplossen?

Hoe kan ik toch dat probleem met het mailen (Mail app) van JPG's van Mac naar PC oplossen.
Soms gaat dat goed en zit de JPG gewoon als bijlage, maar vaak krijg ik te horen dat er geen bijlage bij zit.
Waar ligt het probleem? Bij de verzender MAC od de ontvanger PC?

Reacties

  • Aangezien het bij mij ook wel eens gebeurd als ik berichten doorstuur naar mijn echtgenote op haar Macbook, ben ik vrij zeker dat het aan Apple ligt.
    Diverse teksten op internet wijzen in dezelfde richting, men noemt het dan een "oude" fout die maar niet opgelost geraakt.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Inderdaad, als ik zo lees zijn er inderdaad meer mensen die er last van hebben en er nog steeds geen oplossing is. Je kunt alle bestanden die je wil verzenden plaatsen in een zip-bestand (raad ik overigens altijd aan als je meerdere items doorstuurt), dan komt als alles goed is deze wel aan met complete inhoud. https://www.appletips.nl/een-zip-bestand-aanmaken-met-behulp-van-finder/
  • Hallo Wesley
    Dit is idd de enige oplossing (.zip) en doe ik dan ook maar als ik alweer de melding krijg "er zit geen bijlage bij uw mail…
    Wel raar dat het soms een hele tijd wel lukt met dezelfde persoon en dan plots niet meer?!
    Eigenlijk al een heel oud probleem en dat daar dan geen oplossing voor bestaat!?
  • timoshatimosha    Moderator
    July 2018 aangepast
    Ik gebruik sinds 1979 Apple computers en sinds 1984 Macintosh computers. Dat "heel oud probleem" moet dan wel écht heel oud zijn. Af en toe heb ik, of beter gezegd de ontvanger, het probleem ook. Dat zijn dan personen die een antieke versie van Outlook of het niet meer ondersteunde Windows Live Mail gebruiken.

    Met gebruikers die moderne versies van Outlook gebruiken of een andere mail client zoals bv. Thunderbird ben ik het probleem nog nooit tegengekomen.

    Het is heel opmerkelijk dat als ik met Solaris 11 Unix of Debian 9.4 Linux (mail client Thunderbird) een pdf naar die bepaalde personen stuur het probleem er ook is.

  • En anders kun je wanneer het probleem blijft ook altijd nog WeTransfer gebruiken.
  • Ik had hier ook echt last van, maar sinds ik de twee opties aanzet 'verstuur altijd voor windows geschikte bijlagen' en 'voeg bijlagen altijd aan einde bericht toe' is het eigenlijk nooit meer gebeurd. En in dat laatste geval zal het inderdaad wel aan de andere kant gelegen hebben...


  • @pckrullenbol: deze 2 opties heb ik ook aangevinkt staan, toch blijft het probleem.
    Ik heb de indruk dat het een hele tijd goed heeft gegaan en nu duikt het regelmatig terug op ook bij personen waar het voordien geen probleem was. Kan dat iets met spam/virus filter te maken hebben?
Log In of Registreer om te reageren.