Beschadigd programmas na opnieuw installeren van software

Heb zonder een back up maken software opnieuw geïnstalleerd en sindsdien zijn alle programmas beschadigd of onvolledig. Valt er hier nog wat aan tedoem

Reacties

  • Heb zonder een back up maken
    Bedoel je geen TimeMachine back-up?
    Dat is niet verstandig.

    software opnieuw geïnstalleerd
    Bedoel je dat je het macOS X besturingssysteem opnieuw hebt geïnstalleerd?

    sindsdien zijn alle programmas beschadigd of onvolledig. Valt er hier nog wat aan tedoem

    Alle programma's opnieuw installeren.
  • Dat het stom was om geen back up te maken ben ik nu wel achter gekomen . Omdat het niet wilde opstarten heb ik command r gebruikt om het software opnieuw te installeren (had het een tijd geleden zonder problemen ook gedaan )
    Deze keer kreeg ik bij alle programmas de melding mogelijk beschadigd of onvolledig. Maar vast wel een hele domme vraag hoe moet ik de programma's opnieuw installeren?
  • Het hangt ervan af waar de programma's vandaan komen.

    Je hebt waarschijnlijk programma's van de AppStore, die kun je weer opnieuw installeren door naar je aankopen te gaan (klik op het Appeltje -> AppStore->Aankopen), kies daar de programma's die je terug wilt zetten.

    Van programma's die je niet van de Appstore hebt, die zul je moeten downloaden van de website van de maker van het programma.
  • Ik krijg hetzelfde melding bij app store. En ook bij alles bijv safari en mail
  • Dat zijn programma's die bij macOS horen, ik vrees dat je dan macOS opnieuw moet installeren. Ik ben bang dat er iets fout is gegaan.
  • Hoe moet ik het opnieuw installeren
  • En ook bij alles bijv safari en mail

    Wellicht een overbodig tip:
    Maak eerst een back-up (indien nog mogelijk) van MacMail en/of een 3r party e-mailprogramma (als je dat gebruikt), voordat je jouw e-mailberichten e.a. kwijt raakt.

    Daarna als de Mac al weer op orde is, sluit dan een (goede) externe harde schijf die je gebruikt als TimeMachine. Kost wel geld, maar terugzetten van TimeMachine kost minder ellende.

    En voor de volgende keer, als je niet echt weet wat je zou moeten doen bij problemen, vraag dan eerst voordat je stappen onderneemt dat meer schade geeft dan je denkt.
Log In of Registreer om te reageren.