iPhone configureren met defecte home button

Mijn home button is defect van mijn iphone 6 nu is deze gereset en was ik bezig met het opnieuw instellen. ik was zo ver gekomen dat ik kon inloggen met mijn icloud account en dat die mijn reservekopie terug ging zetten. Alleen starte die zich opnieuw op en nu zit ik vast op het scherm druk op de thuisknop om bij te werken. Is hier een oplossing voor waardoor ik verder kom?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ja nadat je of het toestel herstart krijg je de eerste maal het scherm oplicht direct de mogelijkheid om het toestel te ontgrendelen met een veeg. Een andere mogelijkheid is het toestel in te stellen via iTunes.
  • Krijg nadat ik het toestel geen scherm om het toestel te ontgrendelen met een veeg. daarna geprobeerd dit op te lossen door hem in te stellen via itunes alleen kan itunes de iphone niet vinden.
  • inmiddels opgelost!
  • WesleyWesley    Beheerder
    super dat het is opgelost, kun je ons ook laten weten hoe? Handig voor andere leden als ze hetzelfde probleem hebben.
  • Zou je alsjeblieft kunnen vertellen wat je hebt gedaan? Ik heb precies hetzelfde probleem en begin een beetje hopeloos te raken
  • Of heeft iemand anders misschien de oplossing?
  • hallo,
    Ik probeerde mijn iPhone de configureren met iTunes toen hij aangaf dat ik op de homebutton moest drukken om bij te werken. Nu is mijn homebutton kapot en opnieuw opstarten werkt niet. Hij komt gewoon weer op hetzelfde scherm terug. Heeft iemand hier misschien de oplossing voor?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Het is niet leuk dat kirsiee niet laat weten wat de oplossing is. Een forumleven is toch elkaar helpen.

    @ Maaike88,

    Wellicht biedt deze link een oplossing, het is wel in het Engels, maar ik neem aan dat het geen probleem is.
    Succes :)
  • QuintenQuinten    Moderator
    Zoals ik boven al aanhaalde:

    Ja nadat je of het toestel herstart krijg je de eerste maal het scherm oplicht direct de mogelijkheid om het toestel te ontgrendelen met een veeg. Een andere mogelijkheid is het toestel in te stellen via iTunes.

    Als je de kans gemist hebt, om de iPhone te ontgrendelen, is het questie van eens te herstarten dus.
  • Ik heb hetzelfde probleem. Heb mijn toestel vanmiddag geüpdatet via iTunes, maar nu moet ik mijn toestel machtigen en dat gaat dus niet. De home button is kapot en dus blijf ik vast zitten op het "druk op de thuisknop om bij te werken" scherm.

    Ik heb alle mogelijke oplossingen hierboven geprobeerd, nog suggesties?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik bekijk het zo snel mogelijk.

    Voorlopig kan je via iTunes de toegankelijk functies inschakelen (onderaan itunes) als de iPhone is ingeschakeld. Kies er voice over. Dan hoef je maar op het scherm links en rechts te vegen om te navigeren, dubbel tikken op het scherm is dan weer selecteren en als je helemaal naar onderen gaat naar 'ontgrendel iPhone door op de thuisknop te klikken' navigeert en dat vervolgens ook selecteerd. Kan je hem ook ontgrendelen.
  • Bedankt voor de snelle reactie!
    Ik kan de toegankelijk functies nergens vinden op iTunes? Komt dit omdat mijn apparaat niet zichtbaar is op iTunes (doordat ik hem moet machtigen)?
  • QuintenQuinten    Moderator
    In iTunes vind je linksboven een iPhone icoontje, zie je het niet direct? Koppel dan even los. Vervolgens kan je onderaan het algemeen scherm van iPhone in iTunes kiezen voor toegankelijkheid
  • Het iPhone icoontje verschijnt niet omdat ik niet via mijn iPhone de computer kan vertrouwen.
  • Heb precies hetzelfde probleem koekebakker, ik weet niet niet meer wat ik moet doen!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb de methode zelf eens uitgetest op een iOS 12 toestel en ja het werkt nog steeds bij het instellen van een iPhone met defecte homebutton.
    Na nadat je het toestel eerste maal opstart of herstart krijg je de eerste keer telkens het scherm met de mogelijkheid om het toestel te ontgrendelen met een veeg. Een andere mogelijkheid is het toestel in te stellen via iTunes door een reservekopie terug te plaatsen.

    Als je de kans gemist hebt, om de iPhone te ontgrendelen, is het kwestie van eens te herstarten dus. (herstarten = losgekoppeld van de computer en de sluimer inhouden tot het Apple-logo verschijnt.
  • Ik heb ook dit probleem, als ik herstart krijg ik nog steeds de melding dat ik de thuisknop moet indrukken. Ook kan ik niet met iTunes verbinden, is er nog een andere oplossing?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Welk iOS versie staat er op? 11, 12?
  • Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb er zelf iOS 12 op staan. Nadat ik vervolgens een oude reservekopie er op wilde zetten, kon daarna niet meer verder omdat ik de homeknop in moet drukken zoals op de foto hierboven ook staat. Had assesive touch zelfs aan staan, maar die reageert niet meer.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Ik heb er een artikel over gemaakt zodat je stap voor stap dit probleem kunt omzeilen en vooralsnog je iPhone of iPad kunt herstellen en installeren zonder thuisknop: https://www.appletips.nl/iphone-instellen-defecte-thuisknop/
  • May 2020 aangepast
    OPLOSSING: Ik heb dat ook gehad. Als je niet verder komt omdat je de home button moet indrukken, moet je op het uitknopje aan de rechter zijkant drukken. Dan met hetzelfde knopje de tel weer aanzetten, dan moet je de code van de tel invoeren en de simcode, dan gaat de setup verder en moet je niet meer eerst op de home button drukken.
Log In of Registreer om te reageren.