Macbook Pro harde schijf

Het is met Retinascherm, late 2013 en 15 inch, Processor 2,3 GHz Inter Core I7 met 16 GB 1600 MHz DDR3. Is het normaal dat de accu maar 4 jaar meegaat? Hij is nu na 1 1/2 uur leeg.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Mijn macbook pro batterij is na 3 jaar al stuk. Dit door verkeerd gebruik en te weinig verluchtiging van de ventilatoren. Dit heeft mijn laptop ook aan dat de batterij onderhoud vereissen.
  • Hoe moet je er dan mee omgaan? Bij 4 à 6 procent geeft die aan dat er weer opgeladen moet worden en dat doe ik dan. Is dat verkeerd?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ja, Lithium-ion batterijen zijn niet zoals batterijen als vroeger waarbij het eens goed was de batterij volledig leeg te laten lopen. Nu de huidige batterijen hebben een maximaal van 1000 cycli, dat betekend dat de batterij van 100% naar 0%, zo'n 1000 keer kan voor het aan vervanging toe is, dit is dan ook een voorspelling. In mijn geval was dit al na 350 keer.

    Maar hoe kan je dat dan optimaler gaan benutten?
    Je kan de batterij bijvoorbeeld laten leeglopen tot ongeveer 25% vervolgens laat je weer op tot 100%. Om dan opnieuw te laten zakken tot 75%. dan word dit gezien als 1 sycli. Je moet dus de som telkens maken tot welk percentage de batterij is gezakt en terug is opgeladen. Want je batterij zal telkens een andere deel van de cellen gebruiken waardoor de batterij langer zal meegaan.

    Meer informatie https://www.apple.com/batteries/why-lithium-ion/
  • Dank je wel
Log In of Registreer om te reageren.