Iphone verbindt niet (goed) met thuisnetwerk

Mijn iphone kon voorheen altijd makkelijk met wifi verbinden, ook met netwerken met een zwak signaal. Sinds enkele dagen maakt hij nauwelijks meer verbinding met mijn Wifi thuis. Soms heel even, maar valt om de haverklap uit. Als ik 5 stappen weg zet bij de router al, en soms ook als ik ernaast zit. Zie mijn wifi ongeveer 40% van de tijd in mijn lijst met opties staan, maar verdwijnt ook net zo snel.

Met andere wifi netwerken gaat alles goed, verbindt gewoon en blijft ook verbonden. Aan de wifi zelf ligt het ook niet, alle andere apparaten in huis werken hier nog verder wel mee. Ook mijn macbook heeft perfecte verbinding.

Ik heb de router meerdere malen aan en uit gezet, mijn telefoon ook. Netwerk vergeten en opnieuw invullen, netwerkverbindingen opnieuw ingesteld en ook alle instellingen vernieuwd.

Iemand hier ervaring mee of tips wat ik nog kan doen?
Alvast bedankt!

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Andere iOS toestelen werken wel goed? Dat is vreemd. Je zei dat je via Instellingen ▸ Algemeen ▸ Stel opnieuw in ▸ Herstel alle netwerkinstellingen hebt uitgevoerd.

    Maak je soms gebruik van een vast ip adres voor ieder toestel? Zijn er toestellen in je netwerk, ik denk aan printers die het ip adres van je iPhone afnemen (dat vind je allemaal terug in je instellingen van de Wifi Router, je moet eens kijken naar het mac-adres dat ieder toestel dat een connectie (bluetooth en wifi) heeft.
  • ik heb het zelfde probleem ondervonden na het updaten van mijn iphone naar ios 11.4. Ik heb van alles geprobeerd, het enige wat bij mij voorlopig schijnt te werken is een 5 ghz verbinding aan te maken in mijn wifi thuis, Deze is dan nog steeds wel sloom maar hij maakt iig verbinding. Misschien kan je dat ook wel proberen. Ik ben zelf nog zoekende naar een oplossing zodat alles weer werkt als voorheen. Report when I know more.
  • Ook hier probleem met wifi verbinding. Alles geprobeerd wat geadviseerd wordt maar eenmaal verbonden gaat het goed. Soms verliest iphone se in de nacht wifi verbinding maar als ik weg geweest ben, maakt de iphone niet zelf verbinding met thuis netwerk van KPN.
    Ipone 5s van echtgenote werkt goed, evenals laptops en tomtom die wel steeds verbinding maakt met thuisnetwerk bij thuiskomen.
    Ik denk dat de problemen optraden na update 11.4
    Is hier een oplossing voor behalve harde reset, opnieuw verbinden, netwerkinstellingen herstellen ed. Enige wat helpt is gewoon opnieuw opstarten maar dat is toch wat lastig iedere dag.
  • Yep hier ook na laatste update, alleen de iphones! Voor de update geen problemen?
  • Reactie graag!
  • Op de KPN site lees ik bij wifi storingen dat Apple een probleem gemeld heeft met de wifi verbindingen van sommige iphones na de update 11.4 in combinatie met de modems V7 en V8.
    De update 11.4.1 zou dit verhelpen en in de tweede week van juli verschijnen.
Log In of Registreer om te reageren.