Een back-up maken van de Time Machine back-up

June 2018 aangepast in Airport en netwerken
Hallo

Ik heb een apple airport capsule van 2TB, waar ik de backups van al mijn computers opplaats. Maar toch wil ik ergens op zekerheid spelen, want een fout die velen maken en ik in de eerste plaats is bestanden gaan plaatsen op je back upschijf om zo plaats vrij te maken op je computer. Als je back upschijf de geest geeft, heb je natuurlijk ook niks meer. Dus mijn vraag. ik heb nog een netwerkschijfstaan die ik niet meer gebruik. Kan ik nu alles wat op mijn airport capsule gaan backuppen naar die schijf. Kan dit met time machine of moet ik hiervoor een ander programma gaan gebruiken.
Dank voor de info
Pascal

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Als de Netwerk harde schijf op eigen initiatief een back-up kan nemen van een andere netwerk harde schijf kan je een tweede harde schijf toevoegen in TimeMachine. (dit is ontworpen als je op meerdere locaties werkt, maar kan ook thuis worden gebruikt). Het zal dan om de beurten back-upen. Sluit wel beide schijven uit van je de back-up, anders worden een schijven ook opgenomen als back-up in de andere schijf.
  • Quinten

    kan ik hier ergens een handleiding van vinden aub

    Pascal
  • ik denk dat we elkaar verkeerd verstaan, of ik begrijp het niet goed. Wat ik zou willen is dat alles wat op mijn airport capsule staat , gewoon iedere keer wordt gebackt naar een andere schijf. dus ik backup alles van mijn computers naar de airport capsule en alles wat daarop staat nog een wordt weggeschreven naar een andere schijf.
    Maar met time machine kan ik bvb niet kiezen om zo een backup in te stellen denk ik

    mvg
    Pascal
  • Bij Time Machine voorkeuren, opties kun je meerdere schijven aangeven.

    Gegroet D.J.
  • QuintenQuinten    Moderator
    June 2018 aangepast
    het klinkt me gewoon gevaarlijk, want je kan zo een Backup van de TC op een externe schijf corrupt maken omdat deze een schijf gaat backuppen dat zelf aan het schrijven is (en dus groeit). Een schijf maakt naast jouw bestanden ook een index aan welke bestanden het nog moet kopieren en dat kan plots fout lopen omdat dit ook over jouw netwerk loopt. Dus is mijn voorstel laat jouw computer het werk doen om naar 2 TM te schijven om de beurten. Ook kan je een NAS kopen die in RAID staat, waardoor je via jouw netwerk een backup maakt op een externe schijf maar omdat deze schijf uit meerdere schijven kan bestaan kan je deze ook in 2 of meerdere splitsen waardoor de backup 2 of meerdere maal word bewaard op de schijven. Merken als Lacie en Synologie zijn dan zeer goed en bieden ook een online backup systeem aan die de schijf opzich ook nog eens gaat backuppen.
Log In of Registreer om te reageren.