Allen boeken vertonen in Ibooks, geen pdf.

Ik gebruik sinds kort Ibooks voor mijn boeken verzameling. Ik zie keurig al mijn epub bestanden maar ook al mijn pdf bestanden, niet alleen gedownloade maar ook de door mij zelf gescande documenten.
Hoe kan ik deze verwijderen uit Ibooks? Ik heb er namelijk geen behoefte aan deze pdf's op deze wijze te kunnen benaderen.

Vriendelijke groet

Sjaak

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je klikt op het betreffende document met de rechtermuisknop en klikt op Verwijder.
    (of selecteren en in de menubalk kiezen voor Wijzigen ▸ Verwijderen)
  • Dat had ik gezien. Alleen ben ik op zoek naar een methode om te voorkomen dat ze ingelezen worden. M.a.w. ik wil alleen boeken in iBooks.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je wilt niet dat de pdf documenten automatisch worden geopend in iBooks. Dat kan je instellen via het info venster van een document: https://www.appletips.nl/mac-bestandstypes-openen/
  • een aanvullende vraag over iBooks. Ik heb een groot aantal sportboeken van een kennis per mail ontvangen en op een ipad geōpend. Deze hebben nu de .ibooks extentie, maar ik wil ze graag op een ereader gaan lezen. Waar vind ik de iBooks bestanden en kan ik ze converteren naar .epub bestanden? O ja, ik heb de mail helas niet meer
  • QuintenQuinten    Moderator
    Als ze in iCloud staan kan je ze openen op je computer in iBooks, daar kan je ze exporteren (verplaatsen naar Finder). Online vind je genoeg converters voor iBooks naar .epub. Maar ik zou eerder opteren om naar pdf te converteren.
  • Hoe een document te openen was me bekend. Het gaat hier over het feit dat er ongevraagd allerlei pdf's in de iBooks bibliotheek zijn opgenomen. Dus zelf ingescande documenten, kopieer van facturen etc.
    Deze wil ik er niet in hebben. Handmatig alle pdf's verwijderen is geen optie geien de grote hoeveelheid.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @JacobusJG Er bestaat geen andere oplossing dan deze toch manueel te verwijderen.
  • Als je wenst dat een pdf-bestand niet opgenomen wordt in iBooks, dan opent je het pdf-bestand met (standaard) Voorvertoning.
    Hiet altijd zo gedaan, en géén probleem hoor.


  • @Quinten Zie s.v.p. jouw reactie op mijn vraag dd 22 juni. Ik zie in iBooks geen optie om de boeken te exporteren. En op iCloud.com zijn de boeken niet zichtbaar. Klopt dit?
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Jos_Schoemaker Je kan gewoon een beook in iBooks (mac) aanklikken en verslepen naar het Bureaublad, dat is de export functie. En online vind je dan wel een converter iBooks to pdf/epub.

    Als de boeken in iCloud niet zichtbaar zijn dan staan ze enkel lokaal op de computer.
Log In of Registreer om te reageren.