Problemen met mail op oude Mac

Een vriend van mij heeft een oude Mac met versie OS X 10.8.x. Sinds enkele weken komt er geen e-mail meer binnen. De instellingen van het mailaccount zijn ongewijzigd, ik heb ze gecontroleerd, ze zouden correct moeten zijn. Toch kan de server vanaf de Mac niet bereikt worden (offline) en is er geen mailverkeer. Het gaat om een Gmail-adres. Hij heeft wel internetverbinding en kan rechtstreeks op de webmail van Gmail inloggen. Het ligt dus niet aan het wachtwoord of een verbroken verbinding.
Mijn vermoeden is dat het te maken zou kunnen hebben met de nieuwe privacy-wet die 25 mei jl. is ingegaan, en dat Apple daarop iets in de software heeft aangepast, en er dus iets ge-updated had moeten worden. Of Apple ondersteunt deze oude versie helemaal niet meer,. Of zoiets.
Kan iemand hier wat meer over vertellen en m.n. aangeven wat ik kan doen om dit voor hem op te lossen?
Bijvoorbaat hartelijk dank!

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het kan eerder Google zijn. Je kan best eens proberen de gmail account te verwijderen en opnieuw toe te voegen.
  • Mijn oude iMac met OS 10.6 heeft vanaf het begin altijd al problemen gehad met email vanaf een Gmail adres. Ander email werkt tot op de dag van vandaag perfect!
Log In of Registreer om te reageren.