iTunes bestand lijkt verdwenen

June 2018 aangepast in iTunes- en App Store
Wanneer ik op het iTunesicoon tikte verscheen het programma met de bijbehorende lijsten. Tot gisteren.
Het programma opende zich, maar de lijsten leken verdwenen. Toch staat de muziek nog op de computer, maar de link met het bestand lijkt niet meer te bestaan. Gezocht naar informatie via Apple, maar 'herstellen' van de link lukt niet. Ik ontdekte dat er via 'muziek' etc. het originele bestand te vinden is. De computer lijkt te kiezen voor een bestand dat via 'gebruikers' naar 'music' etc. gaat maar daar zit vrijwel niets in. Ik wist niet eens dat er nog een bestand was! Overigens: op mijn iPhone en laptop staat alles zoals ik gewend ben. (Ik heb nog niet gekeken op mijn Timemache-schijf. )
Hoe kan ik mijn muziekbestand herstellen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan het bestandje dat oorspronkelijk in ~/Muziek/iTunes staat verplaatsen. Om dit bestand te linken open je iTunes met de Alt-toets ⌥ ingedrukt. Nu kan je een bibliotheek kiezen die op een ander plaats staat. Mocht bijvoorbeeld jouw Muziek bibliotheek op een externe harde schijf staan, maar deze schijf is niet gekoppeld, dan zal iTunes een nieuwe bibliotheek aanmaken dat in de originele locatie zoals eerst genoemd aanmaken.

    Je kan altijd inderdaad terug keren met iTunes, en die bibliotheek linken in iTunes.
Log In of Registreer om te reageren.