numeriek usb toetsenbord werkt niet

Mijn originele MAC numeriek toetsenbord doet het niet meer na een update.
Ik ga dan een tijdje op mijn draadloze werken. Na enige tijd doet hij het dan zomaar weer.
Hoe kan ik dit verhelpen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je iets van extra plug-ins geïnstalleerd, die problemen geven. Je kan trouwens het virtueel toetstenbord activeren om te zien welk toetsenbord er actief is (je ziet dan direct ook welke toetsen er worden ingedrukt) https://www.appletips.nl/os-x-het-virtueel-toetsenbord-activeren/
  • Dat virtuele toetsenbord doet het ook niet als de usb aansluiting niet werkt. Deze reageert dan alleen op de draadloze, die ik dan aangesloten heb. Nu doet het usb toetsenbord het wel, dus ook het virtuele toetsenbord, maar daar heb ik niets aan. Het is zo opvallend dat het alleen is na een update. Voor de rest heb ik er nooit problemen mee.
  • QuintenQuinten    Moderator
    June 2018 aangepast
    Kan je eens via het programma'tje schijfhulpprogramma Schijf-EHBO uitvoeren, wie weet helpt dat, en zijn er verkeerde rechten toegekend aan een bestand. Verder kan je ook altijd eens jouw computer in Recovery modus opstarten om macOS opnieuw te installeren. Kan nooit kwaad, je gegevens ben je niet kwijt. https://appletips.nl/mac-internet-recovery/
  • QuintenQuinten    Moderator
    Mocht het probleem blijven aanhouden dan zou ik je aanraden om eens met je toestel langs te gaan bij een erkende hersteldienst van Apple. Zij kunnen dit probleem aankaarten, eventueel een nieuw toetsenbord meegeven. Ook kunnen zij dit probleem simuleren door je besturingssysteem opnieuw te installeren. Wie weet kunnen ze dan meer terug vinden.
  • ik ga dit proberen na de volgende update, anders weet ik niet of dit werkt....
    bedankt alvast
  • Hoewel, als ik het nu doe en hij doet het dan wel.... Ik ga het proberen
  • heb cmd + R gedaan en het usb toetsenbord doet het niet. Ik trek vanavond de stekker er maar weer uit, dan doet hij het morgenochtend weer. Ik heb echt geen idee.
  • ik heb gechat met Apple, deze adviseert mij om een usb verlengkabel te nemen. Deze lost waarschijnlijk het probleem op.


  • QuintenQuinten    Moderator
    Succes, laat het weten of het werkte.
Log In of Registreer om te reageren.