Geregeld uitvallen iPhone scherm

Sinds vrijdag (1 juni) valt het scherm van mijn iPhone 6 om de haverklap uit. Deze is dan ook niet in één keer zwart, maar binnen 3 seconden vervaagt het scherm naar zwart. Wanneer ik dan mijn iPhone vergrendel en weer ontgrendel kan ik deze gewoon weer gebruiken (soms moet dit dan wel meerdere keren achter elkaar). Wanneer ik bijvoorbeeld een filmpje aan het kijken was gaat het geluid tijdens het uitvallen wel gewoon nog door.

Maandag (4 juni) heb ik een update uitgevoerd naar iOS 11.4 in de hoop dat dit het probleem zou verhelpen, maar helaas. Wat kan ik hier aan doen?

Reacties

  • Accu problemen ?
    Neem deze link eens door.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat lijkt me niet echt een accu probleem. Mits je het toestel kan vergrendelen en ontgrendelen.

    Waar het wel aan kan liggen:
    - Heb je jouw scherm ooit laten herstellen? Vaak kan het bij een niet officieel scherm fouten optreden enkele maanden tot jaren na herstelling waardoor het toestel niet goed kan functioneren, ook het weergeven van verkeerde kleuren wijst op fouten.
    - Werken jouw camera's en microfonen nog goed? Gebruik de camera en dictafoon app hiervoor.
    - Valt het geluid ook uit wanneer je met een hoofdtelefoon luistert?
    - Word jouw toestel warm?

    Je kan best langs een Apple Store of Premium Reseller/hersteldienst gaan, zij kunnen jouw toestel via een diagnose controleren om dan een eerste diagnose te stellen. Hier kunnen ze zien of er een defect is. Je beslist daarna pas of je jouw toestel wilt herstellen.
Log In of Registreer om te reageren.