hoe kan ik de naam van een programma wijzigen?

Ik wilde de naam van een programma wijzigen. het heet setup.app en daar wilde ik iets duidelijkers van maken, zodat ik het niet steeds hoef te openen om te kijken waarvan het ook alweer de setup is, In de Finder mag/kan dat niet op de normale manier. waarom? En hoe dan wel?

Reacties

  • Dat zou ik zelf niet doen, het lijkt me niet verstandig.
    Ik heb een download map met aankoop & free software. Om snel te kunnen weten van welk applicatie een setup.app is, maak ik in de map Software download voor elk applicatie een map aan; en sleur & pleur dat setup.app naar de betreffende map.

    Is het een setup.app van een foto applicatie (bijvoorbeeld), maak dan een map aan & geeft die map een naam -Foto xxxxxxx, sleur & pleur vervolgens die setup naar die map.
    Het is misschien iets meer werk maar dan hebt je ook goed georganiseerd mappen.
    Het is maar een idee.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Waar heb je die applicatie van gehaald of gecreëerd? Wat is ook de functie van de app?
  • Interessante maar nogal weinig relevante vraag. Het is de setup die bij de canon MG 7150 printer/scanner hoort. Daarom wilde ik graag de naam wijzigen in iets als canonsetup.app. maar dat gaat niet. niet via de gebruikelijke methode in Finder en ook niet via het Info paneel. Ik raak gefrustreerd als mijn computer niet doet wat ik opdraag. Daarin ben ik misschien verwend omdat ik altijd met Macintosh gewerkt heb.
  • timoshatimosha    Moderator
    June 2018 aangepast
    Ik raak gefrustreerd als mijn computer niet doet wat ik opdraag.
    Dan geef een opdracht die de computer wel begrijpt. Eentje zoals deze:

    1. Klik rechts (of ctrl + klik voor de Macintosh gebruikers) op het programma;
    2. Kies dan "Toon pakketinhoud";
    3. Open de directory "Contents":
    4. Open info.plist
    5. Klik rechts op CFBundleExecutable;
    6. Klik op "Edit value...";
    7. Wijzig de naam;
    8. Klik op OK;

    Een OS X (macOS) programma is een "application bundle" in tegenstelling tot een Windows executable. Maar dat wist je dus al als je altijd met een Macintosh gewerkt hebt. Ergo, Finder is niet de "gebruikelijke methode" om de naam van een application bundle te wijzigen.


  • June 2018 aangepast
    bedankt. maar deze methode is wel erg omslachtig. Het oorspronkelijke idee achter de Macintosh was toch dat het de gebruiker makkelijker gemaakt werd om dagelijks voorkomende handelingen uit te voeren? Het wijzigen van een bestandsnaam is zo'n handeling. Maar okee als dat tegenwoordig zo enorm verbeterd is, dat ik de naam- value van de CFbundleExecutable moet wijzigen, dan kan ik net zo goed op een Windows computer werken. Dat doe ik dus intussen ook Na 31 jaar onbezorgd Macgebruiker te zijn geweest. Laat wat mij betreft dit soort vooruitgang maar in de stront zakken.
Log In of Registreer om te reageren.