Automatisch inloggen MacBook doet het niet meer

Ik heb een vraag over een instelling op mijn MacBook 12 inch. Tot voor kort had ik de instelling dat ik, nadat de computer in sluimerstand stond of dichtgeklapt geweest is, geen wachtwoord in hoefde te vullen en automatisch inlogde. Dat was handig als ik even snel iets wilde noteren of iets op wilde zoeken.

Nadat ik mijn laptop opnieuw heb opgestart, is deze instelling veranderd. Elke keer vraagt de MacBook nu opnieuw om het wachtwoord. Ik heb dit proberen op te lossen via instellingen > beveiliging en privacy. De instellingen staan, zoals op de afbeelding, gewoon goed ingesteld. Mijn FileVault is uitgeschakeld. Hebben jullie een oplossing? Alvast bedankt! :smile:

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kijk eens wat de instelling is in systeemvoorkeuren > gebruikers en groepen > Inloggen > en kies daar jouw account om automatisch in te loggen.

    Laat me ook eens weten of je gebruik maakt van een Exchange account op je computer
  • Hoi Quinten!
    Bedankt voor je reactie. De instellingen bij gebruikers en groepen staan ook goed, en ik maak geen gebruik van een Exchange account...
Log In of Registreer om te reageren.