Weergave HD film H264 via beamer of TV vanaf MacBook Air

January 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Stel dit als nieuwe vraag want ben erachter gekomen dat synchroon weergave niet goed liep. Film stoterde...
Dus maar naar niet synchrone weergave en dit loopt vlot.
Maar Moeilijk iets te vinden van hoe men dit best doet.
Nu vraag: bij niet synchroon weergeven moet je filmpje naar ander scherm slepen en dan beeldvullend maken.
Niet zo vlot als je verschillende filmpjes wilt tonen aan een bijeenkomst.
Bestaat er een mogelijkheid om altijd alles in tweede scherm weer te geven en dan nog liefst beeldvullend.
Heb quicktime ne VLC

Reacties

  • Sorry maar zit al met Mavericks
  • "Niet zo vlot als je verschillende filmpjes wilt tonen aan een bijeenkomst.
    Bestaat er een mogelijkheid om altijd alles in tweede scherm weer te geven en dan nog liefst beeldvullend."

    Je kunt in VLC een playlist (afspeellijst) maken die je filmpjes achter elkaar afspeelt.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Als ik eerlijk ben snap ik de vraag niet. Wil je een film vanaf je Macbook afspelen op een Apple TV via synchrone weergave?

    Mocht dit zo zijn raad ik je gewoon de Beamer applicatie aan, klik hier voor de info: http://beamer-app.com

    Hiermee kun je snel en eenvoudig een video (alle formaten) toevoegen en afspelen via airplay op je apple tv zonder mirroring, tweede scherm etc. Erg handig en aanrader!
  • @Wesley: Edward wil juist _niet_ via synchrone weergave afspelen, maar via een uitgebreid bureaublad.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Beamer is geen synchrone weergave, maar een stream mogelijkheid via airplay. Synchrone weergave happert vaak omdat dit 1 op 1 is, bij beamer stream je en hapert hij zelden tot nooit.

    Het is vanaf mavericks mogelijk je apple tv als tweede scherm te gebruiken, dit biedt voor het vertonen van filmpjes de ideale oplossing. Meer info vind je hier: http://www.appletips.nl/10-9-een-apple-tv-gebruiken-als-extern-beeldscherm/
  • @Wesley: Met 'beamer' bedoelt de TS een LCD projector, niet de app. :-)

    Het was misschien ook handiger geweest als hij in zijn oorspronkelijke topic was doorgegaan.
    http://www.appletips.nl/genius/discussion/420/macbook-air-en-hdmi-hd-waargave-h264-mov-file
  • Ja mijn excuses Pieterr, dacht dat het topic als afgesloten werd beschouwd.
    Heb thuis nog wel een apple-tv staan maar moet hem dringend vernieuwen, ondersteunt nog geen HD.
    Denk dat het HD streamen wel een zeer goed wifi signaal vereist en zal daar ook wel eens werk moeten van maken 5 denk ook aan de nieuwe router.
    Maar voor een voorstelling in een club zal het waarschijnlijk enkel via een hdmi kabel kunnen.
    Alvast bedankt en ga toch ook de oplossing van Wesley eens bekijken.
    Alle hulp is nog steeds welkom.
    ps toch nog vraagje waarom heeft die synchroonweergave het zo moeilijk ?
    Alvast bedankt Pieterr en Wesley
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan sluiten we het vorige topic (over hetzelfde onderwerp).
  • Ok voor mij, nog enige reactie ?
  • "waarom heeft die synchroonweergave het zo moeilijk ?"

    Misschien is het wel je TV die moeite heeft met het (niet-standaard formaat, want native MBA scherm formaat) signaal. Welke TV heb je?
  • pieterr jij antwoorde dit, vandaar de vraag "Aha, je had mirroring aan staan! :-)"
    Gaf zelfde probleem met beamer

    Ga het vanavond nogmaals testen op TV

  • Heeft wat langer geduurd dan voorzien maar alles gaat goed als ik het maar niet in mirroring bekijk.
    Nog iemand een gedacht om filmpje bij opstarten automatisch in tweede scherm te laten zien ?
    Zoiets als het beamer appje maar dan via hdmi, wifi werkt wel bij niet 100% door nogal zwak wifi signaal...ondanks extra express
Log In of Registreer om te reageren.