euro teken op toetsenbord werkt niet meer

op mijn toetsenbord (iMac) werkt opeens de toetscombinatie voor het euroteken niet meer. Wat kan ik hier aan doen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan best eens het virtueel toetsenbord oproepen, om enkele zaken uit te sluiten, zoals haperende toetsen, of defecte toetsen, verkeerde talen).

    Ga naar  ▸ Systeemvoorkeuren ▸ Toetsenbord ▸ (vink aan) Toon Toetsenbord- en emojiweergave in menubalk.

    Vervolgens klik je in de menubalk rechtsbovenaan op je bureaublad op het nieuwe symbooltje, dat kan jouw landstaal vlag zijn of een venstertje met ⌘ comando teken in en kies vervolgens voor Toon Toetsenbordweergave. Je krijgt nu een virtueel toetsenbord, dat de ingedrukte toetsen visueel weergeeft. En controleer eens wat er gebeurd als je de toetscombinatie ingeeft?
  • beste Quinten,

    bedankt voor je reactie.
    als ik de acties uitvoer zoals aangegeven in jouw reactie zie ik dat de Alt knop niet reageert. Is dit te verhelpen? of is mijn toetsenbord dan kapot?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je hebt alleszins 2 alt knoppen op het toetsenbord.

    Voor het iMac toetsenbord, op Apple support pagina:
    Draadloze of USB-toetsenborden, -muizen en -trackpads van Apple schoonmaken
    Schakel eerst het apparaat uit. Als het apparaat verwijderbare batterijen gebruikt, verwijdert u de batterijen. (Als het apparaat met een kabel wordt aangesloten, koppelt u deze los van de computer.)
    Vervolgens maakt u de buitenkant van het apparaat schoon met een pluisvrije, licht met water bevochtigde doek. Laat geen vocht in de openingen binnendringen en gebruik geen spuitbussen, oplosmiddelen, schuurmiddelen of reinigingsmiddelen met waterstofperoxide.
    Als uw Magic Mouse of Magic Mouse 2 niet goed werkt, zit er misschien een haartje of ander vuil op de lens van de sensor. Keer de muis om en controleer het sensorvenster met een sterke lamp. Als u vuil ziet zitten, maakt u het sensorvenster voorzichtig schoon met perslucht.
  • Helaas.
    Ik heb een bedraad toetsenbord. De iMac heb ik uitgezet en vervolgens de USB steker goed schoongemaakt. Het resultaat blijft evenwel hetzelfde Op het virtuele toetsenbord zie ik dat alle toetsen functioneren behalve de 2 Alt toetsen. Voor alle zekerheid nog gecontroleerd: de invoerbron bij toetsenbord is Nederlands. Ook voor alle zekerheid het toetsenbord aangesloten op een andere usb poort als check, maar resultaat blijft helaas hetzelfde.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dan is er een intern component dat stuk is. Apple verkoopt helaas geen bedrade toetsenborden meer.
    - Toetsenbord met numeriek gedeelte: minstens macOS 10.12.4 Sierra vereist
    - Toetsenbord zonder numeriek: minstens OS X 10.11 El Capitan nodig.
Log In of Registreer om te reageren.