Laptop wil ineens niet meer aan/zwart scherm. Wel opgeladen.

Hee! Ik heb 'n macbook air en vanmorgen deed die 't nog prima. Radio aan en moest f weg. Liet hem aan, zoals altijd. Want was zo weer terug.
Maar kom net thuis, zwart scherm. Uitgevallen.
Gebeurt ook wel eens vaker. Want ik laat de oplader er nooit inzitten. Ook niet als ik f weg ben.
Dus oplader erin en wilde hem weer aanzetten...... Daar zit nu m'n probleem: Hij gaat niet meer aan!
Eerst dacht ik, wacht f tot hij wat batterij heeft. Maar tevergeefs.

En inmiddels is ie al lang en breed opgeladen (dit doet die dus nog prima) en zijn we bijna 10 uur verder, doet het nog niet.

Vanalles geprobeerd..

Dicht en open, lang indrukken of kort, 1x of 10x..
Dan de cmd alt p r ingedrukt houden, al doe ik 't 10 minuten bij wijze van.. Het wil niet helpen!

Iemand idee hoe wie wat waar er hier aan de hand is?
Ik ben volledig laptop afhankelijk. Dus hopelijk lukt t om er met jullie uit te komen. Want heb de eerste gevolgen van niet achter m'n pc kunnen al ervaren en Apple support kan ik niet bellen (serienummergezeik), woon alleen, dus kan niemand om hulp vragen of dus achter 'n andere pc kruipen.. Dus zou 't heel fijn vinden!

Alvast bedankt!
(En ik wist f niet in welke categorie. Excuus als die fout staat)

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Als je de computer herstart (10 seconden powerknop ingedrukt). Hoor je het opstart boot-geluid. Word de computer warm? Kan je me de versie eens zeggen en +/- bouwjaar.

    Jouw serienummer van de computer bevind zich aan de achterkant (onderkant van de computer. Staat ook op de doos en op de factuur van jouw aankoop.
    Hoelang is het geleden dat je hem hebt aangekocht? Heb je Apple Care genomen?

    Wat doet opstarten met alt ⌥ ingedrukt? of Comando ⌘ + R.

    Indien je problemen blijft ondervinden kan je best naar een erkende hersteldienst van Apple gaan. https://locate.apple.com/nl/nl/ (Nederland) https://locate.apple.com/be/nl (België). Zij kunnen je helpen en een diagnose helpen stellen. Veel hersteldiensten bieden ook een Fast-repair-service aan, waarbij het toestel voorgenomen kan worden.
  • Dankjewel

    Helaas werken die combinaties met toetsen etc ook niet.
    En hoor dus niks. Wel is m'n laptop gewoon opgeladen (lampje is groen).

    Mijn serienummer komt niet in aanmerking voor telefonisch contact en fysiek kan ik naar de supermarkt, maar geen 2 treinen en 'n bus naar Arnhem (dichtbijzijnde Apple punt).

    Hoopte zo dat 't zelf zou lukken.. Dus ga f kijken hoe ik 'm dan bij zo'n winkel krijg. Hoeveel gaat dat kosten? Want dat moet ik dan lenen.. Ivm zorgkosten.
    Serienummer is C02JJ04KF6TN
    En ik heb 'm via macbizz. Zelf gekocht in 2016 en hij komt officieel uit 2012 mid. Uit m'n hoofd f.
    5 sterren, was nl een open box. Dus eigenlijk nieuw.
  • Het gebeurde niet na 'n update dus. Gewoon toen die even uitviel ivm lege batterij (gebeurt elke dag wel) en toen oplader erin, maar niks. Geen kik.

    Heb inmiddels al met Apple support (uitzondering gevraagd), swoop smart repair en macbizz gebeld. Maar enkel de tips waren dus diverse toets combinaties.
    Wederom geen kik. Geeneens 'n geluidje. Niks.

    Batterij doet 't dus wel. Want hij is nog steeds groen als de lader erin gaat.
    Ook na uren niet.

    Ondervind al enorme gevolgen van 't niet achter m'n pc kunnen. Want daar zit m'n hele leven op, dagbesteding, zakelijk geregel, medische dingen etc.
    Maar probleem.. Ik heb geen cent voor reparatie.. En dan nog, kan ik helaas ook niet naar 'n winkel door fysieke omstandigheden. Ken niemand hier die 'm wel kan brengen naar bijv swoop. Want zit hier dichtbij (itt Apple en macbizz, ook geen garantie meer). Zit f muurvast. Want heb net de apotheek medicatie teruggegeven ivm het ontbreken van geld. Ships..
    Als ik eens wist wat 't probleem is.. (Analyse kost ook 50 euro).
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik vermoed dat er een kabeltje stuk is tussen batterij en moederbord. Kost ongeveer 200 euro. Dat het 50 euro kost voor onderzoek klopt, dat is omdat je toestel buiten garantie is en dat is een prijs afspraak met Apple. Die 50 euro word wel achteraf van de prijs afgetrokken, mocht je kiezen voor herstelling.

    Enkele voorstellen dat ik je kan doen, je kan eens kijken naar tweedehandstoestellen. Of je kan eens kijken naar een tablet. En mocht het nodig zijn kan je werken met afbetaling, ook voor herstellingen.
Log In of Registreer om te reageren.