vergroten van het systeem

Hoe komt het dat je na verloop van tijd ziet dat het systeem van 92GB gaat vergroten naar 172GB, terwijl je niks gaat bij installeren

Hoe kan je dat oplossen dat het weer normale proporties aanneemt?
dank voor de info
Pascal

Reacties

  • Pascal,
    je hebt een flink groot systeem [op je MacIntosh HD?] . bij mij is dat maar 9,44 GB
  • ja na een cleaninstal was dit iets van 90 GB, nu loopt dat al op naar 172
    ik begrijp die waarom en hoe je het kan aanpakken? Zo loopt de ssd schijf zeer vlug vol natuurlijk die is maar 256GB

    Pascal
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat zijn heel veel cache bestanden. die worden opgebouwd, Dit kan van Mail zijn of andere programma's. Enige manier is een Clean install zonder terug zetten van gegevens.
  • en dan moet ik alle programma's opnieuw manueel gaan installeren. En wat dan met mijn
    documenten?

    Pascal
  • timoshatimosha    Moderator
    Hoe komt het dat je na verloop van tijd ziet dat het systeem van 92GB gaat vergroten naar 172GB, terwijl je niks gaat bij installeren
    Het systeem mag nooit groter zijn dan een tiental GB:



    Maar als je een Time Machine backup maakt op een externe HD en niet regelmatig de HD aansluit wordt er om het uur een TM snapshot gemaakt. Dat kan na een tijd aardig oplopen.

    Voor het overige: de zgn. cache gaat nooit tientallen of zelfs meer dan 100 GB gebruiken.
  • kan ik dan de snapshots ergens gaan verwijderen?
Log In of Registreer om te reageren.