veiligheidsslotje wil niet meer open!

Mijn Mac/OS laat het niet toe dat ik mijn veiligheidsslot nog kan openen. Zou iemand daar een adequate oplossing voor weten? Ik log normaal op mijn computer met gebruikersnaam en wachtwoord in maar zodra ik bij veiligheidsinstellingen iets wil veranderen dan is wachtwoord en gebruikersnaam niet meer van toepassing want het slotje blijft dicht!!

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb jij voldoende rechten als de hoofdgebruiker? Heb je onlangs je wachtwoord veranderd?
  • Ja....ik kan mijn slotje niet meer openkrijgen en heb nadien ook mijn wachtwoord veranderd..ook geen succes met nieuw wachtwoord.
    Hoe kom ik aan voldoende rechten als hoofdgebruiker?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat je wachtwoord hebt veranderd, maakt het nog lastiger. Waarschijnlijk zal je jouw oud wachtwoord moeten ingeven.
    Hoe kom ik aan voldoende rechten als hoofdgebruiker?
    Bedoel je hiermee dat jij zelf niet de hoofdgebruiker bent? Enkel als hoofdgebruiker kan je anderen meer rechten geven.

    kan je voor mij het volgende controleren:
    Systeemvoorkeuren > Beveiliging en Privacy > FileVault? Is dit in of uitgeschakeld?
  • Hoi Quinten,

    FileVault is uitgeschakeld. Ik ben trouwens zelf de hoofdbebruiker, Verder maakt niemand gebruik van deze computer
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ok,

    Wat je nu kunt doen is het volgende:
    Controleer in Systeemvoorkeuren ▸ Gebruikers en groepen, Daar staat jouw gebruikersnaam. dat zal iets als Joseph zijn of iets als Joseph en jouw achternaam. Kan je bij het hangslotje eens ook jouw gebruikersnaam veranderen.

    Bijkomend kan je ook eens het besturingssysteem opnieuw installeren zonder je gevens te verliezen.
  • Alles gedaan, echter het slotje blijft geslten en het zegt identiteitcontrole!
  • gesloten
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dit is de laatste mogelijkheid dat je kan doen: https://www.appletips.nl/os-x-het-wachtwoord-van-een-gebruiker-wijzigen/ doe dit op het gemak en rustig en let zeker dat je geen fouten typed. Kijk ook eens rechtsbovenaan in recoverymodus of het juiste toetsenbord is geselecteerd. Succes
Log In of Registreer om te reageren.