Geen bedraad internet na nieuwe router...

Heb sinds vandaag een nieuwe KPN router de V10. Alles doet het prima, wifi, telefoon, televisie. Het enige wat niet wil is bedraad internet naar m'n iMac. Voor de wissel geen probleem nu geeft hij aan dat de kabel los is.. Ga morgen testen met een nieuwe kabel.. maar of dat het is?

Groetjes Anouke

Reacties

  • May 2018 aangepast
    wie weet helpt de volgende site je verder.
    KPN router de V10

    https://www.kpn.com/faq/16996#bovenkant

    groetjes frank
  • Bedankt Frank, maar dit deed de truc ook niet. Morgen een andere kabel proberen en anders is het een foutje in de nieuwe (reeds gebruikte) router..
  • QuintenQuinten    Moderator
    Maakte je voorheen gebruik van een vast ip adres voor je mac? Heb je al geprobeerd de computer te herstarten en een PRAM of SMC-reset uit te voeren
  • Nee Quinten, maar dat komt omdat ik A: er nog nooit van gehoord heb en B: geen idee wat het is. En ik ben toch echt niet blond.. :-)
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ok, je kan wel eens die reset uitvoeren, de linken zitten er achter, wie weet helpt het
  • Na verschillende resets, ook van de router, het verwijderen van KPN Fon,. was daar opeens internet en bedraad.. Ook via wifi is het nu snel, zo'n 250 m/bit maar bedraad het dubbele. Ik weet niet wat de truc nu precies was maar ben blij dat alles het weer doet.
    Iedereen bedankt voor de tips..

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.