Berichten app synchroniseren op macbook (high sierra 10.13.4)

hallo,

ooit heb ik eens de berichten app op mijn macbook geblokkeerd dat mijn iPhone berichten er niet automatisch gesynced worden, maar nu wil ik wel weer. maar ik krijg mijn toestellen niet ingesteld om mijn volledige berichten geschiedenis naar mijn macbook te syncen.

ook wanneer ik mijn iPhone aankoppel word deze niet weergegeven in iTunes om te synchroniseren.
ik heb wel het programma apple configurator 2 uit de App Store gedownload en een backup gemaakt, maar daarmee haal ik nog altijd de gehele berichten geschiedenis niet uit mijn iPhone.

ik heb deze stap ook ondernomen zonder succes:
op mijn macbook->systeemvoorkeuren->iCloud : hier moet ik de berichten app zogezegd activeren zodat mijn berichten via iCloud gesynced worden maar deze app staat er helemaal niet bij dus ik kan ze niet aanvinken (zie foto bijlage), ook niet gevonden wanneer naar beneden gescrolled



Reacties

  • op mijn iPhone heb ik ook ingesteld op 'stuur sms door' en daar mijn macbook geactiveerd, maar ik denk dat dient om de nieuwe berichten in te laten komen, en niet om de hele geschiedenis van mijn iPhone over te zetten
  • timoshatimosha    Moderator
    April 2018 aangepast
    Je zal moeten wachten op macOS 10.13.5 High Sierra en iOS 11.4 om Berichten via iCloud the synchroniseren. In de Beta's van genoemde besturingssystemen werkt dat al.

    Trouwens, de instelling voor Berichten in iCloud staat in macOS 10.13.5 in de Voorkeuren van de Berichten app en niet in de iCloud instellingen.



  • Dag Timosha,

    ik had die info ook gelezen, maar gezien het vroeger wel ging (voordat ik het uitgeschakeld had) dacht ik dat het wel ging lukken om opnieuw te activeren

    alvast bedankt voor uw snelle reactie

    mvg
    anthony
  • maar gezien ik mijn ingeplugde iPhone niet in iTunes zie verschijnen is toch ook niet normaal.

    en is apple configurator 2 betrouwbaar naar backups toe? want ik heb een iPhone 7 besteld en ik zou omdat iTunes niet reageert mijn backup via de configurator moeten doen
Log In of Registreer om te reageren.