Iphone 5S valt steeds uit ondanks volle batterij

Ik heb sinds een week veel problemen met mijn Iphone 5S. Het besturings programma was ios 11.0 en nu valt de telefoon stteds uit. Gisteren heb ik iOS 11.3. geinstalleerd maar het probleem blijft.Ik heb het toestel opgeladen, de fabrieks instellingen weer terug gezet, ontladen en ontladen maar het probleem blijft. De batterij app geeft aan dat de conditie redelijk is maar toch geeft hij bij 80% lading steeds de geest. Is er een andere optie om dit probleem te verhelpen? BVD
Jos

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Er is sinds gisteren avond 19u een update voor je iPhone namelijk iOS 11.3.1.

    Ik raad je ook aan om de iPhone te updaten via iTunes en niet via de iPhone zelf.
    Ook de batterij calibered kan helpen. https://www.appletips.nl/de-batterij-van-je-iphone-of-ipad-kalibreren-voor-een-betere-batterijduur/

    Sinds iOS 11.3 zit er een functie Batterij conditie (beta) in het toestel waardoor je de conditie kunt bekijken, maar dit is enkel beschikbaar voor iPhone 6 en nieuwer. Je kan altijd eens een Apple hersteldienst binnen wandelen, zij kunnen gratis je toestel direct laten controleren op de conditie van de batterij.
  • Hallo Quinten, ik zag net dat het versie iOS 11.3.1 is die ik geinstalleerd heb. Maar ik heb het gewoon via de iPhone gedaan. Is dit nog terug te draaien zodat ik het opnieuw kan doen?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ja hoor, aansluiten aan de computer, maak eerst een backup via iTunes of iCloud. Vervolgens klik je op herstel iPhone.
  • Ik heb via iTunes geprobeerd om de iPhone normaal werkend te krijgen maar hij blijft bij 85 % batterij uitvallen. Ik heb eigenlijk nooit een back up gemaakt want zoveel spannends staat er niet op mijn toestel. Maar hoe kan ik terug naar iOS 9 of zo want toen had ik deze ellende niet. Is dat mogelijk. Al mijn WW ben ik al kwijt dus die moet ik toch opnieuw invoeren. Als ik het toestel maar weer gewoon kan gebruiken
  • WesleyWesley    Beheerder
    Terug naar iOS 9 kan niet. Het kan zijn dat de batterij misschien vervangen dient te worden, je kunt dit controleren via deze tip: https://www.appletips.nl/conditie-batterij-ios/
  • De optie 'batterijconditie" heb ik niet op mijn 5S. Na "instellingen-Batterij krijg ik 2 opties tw. batterij percentage of energiebesparing". Wel kan ik in de Battery Live app zien dat het verlies tot op heden 17% is en dat de batterij redelijk is. Volgens de uitvoer optie kan ik zien dat er nog 8 uur gebeld kan worden op 3G, audio afspelen 1 dag en 9 uuren in de slaapstand kan het toestel nog 8 dagen en 16 uur mee. Op basis van deze gegevens ik aannemen dat de batterij niet de oorzaak is van mijn probleem.
  • Wat ik nog vergeet te vermelden is dat als ik het toestel weer aansluit om te laden het batterij percentage ook direct weer op 85% staat. Het toestel valt dus niet uit omdat de batterij leeg is
  • QuintenQuinten    Moderator
    Wijst duidelijk op een defecte batterij, anderszijds is er ook geen schade aan het toestel, ook geen water/vocht schade.
  • Batterij lijkt het probleem gegeven te hebben. Nieuwe laten inzetten en daarna werkt het toestel weer. Wel vreemd dat de batterij controle functie op het toestel en ook de batterij life app aangaven dat de batterij in orde was. Bedankt voor de support.
    Jos
Log In of Registreer om te reageren.