Opslag foto’s op iPhone 6 plus en iPadPro

Op mijn iPhone 6 Plus en mijn iPad Pro staan precies dezelfde foto’s. Op de iPad nemen deze 15,9 Gb in beslag en op de iPhone ruim 35,5 Gb. De instellingen voor optimalisatie zijn precies gelijk. Hoe kan dit, en hoe breng ik de iPhone opslag terug naar 15 Gb?

Reacties

  • Ik neem aan ook opslag in iCloud? Wat is het geheugen van je iPhone en iPad? Ik denk namelijk dat je iPhone meer beschikbaar geheugen heeft dan je iPad. Klopt dit?
  • De iPhone heeft 64Gb en de iPad 128Gb. Intussen is er op de iPhone al weer 15Gb bijgekomen en op de gekoppelde iPad niets.
    De iPhone doet het intussen helemaal niet meer
  • QuintenQuinten    Moderator
    Mogelijk is het volgende de oorzaak:
    Er is een spacebug sinds iOS 11. Dat is vrij vervelend problem, waarbij het toestel een verkeerde hoeveelheid opslag aan geeft. Vaak rond en beide 90% van je toestel dat hij aantoond als vol, terwijl dit zeker niet het geval is.

    Hoe kan je het oplossen:
    - In iTunes kan je een muziek op je iPhone zetten en dit synchroniseren. Dit verhelpt de huidige sessie.
    - Helaas is de beste oplossing om je iPhone volledig naar fabrieksinstellingen terug te brengen en dan gegevens terug te plaatsen, maak eerst een backup. Hoe je de iPhone volledig leegmaakt, zie: https://www.appletips.nl/iphone-ipad-fabrieksinstellingen/
  • Omdat mijn iPhone op een gegeven moment helemaal niet meer functioneerde heb ik hem ten einde raad maar teruggezet de fabrieksinstellingen. Tot op heden werkt alles weer naar behoren. Toch nog bedankt voor de suggestie.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.