backup wil niet op Time Machine

Ik gebruik een iMac OSX El Capitan versie 10.11.6 eind 2009
Nieuwe schijf er in gezet door gecertificeerd bedrijf maar daar is mijn naam per abuis veranderd in Anja i.p.v. Annie. Ben daardoor veel informatie en foto's verloren.Krijg steeds een melding dat er al een aantal dagen geen kopie is gemaakt maar doe dit sinds de nieuwe schijf op een externe schijf Lacie. Ik moet anders de oude schijf weer aansluiten om op HD een backup te maken. Het is moeilijk om allemaal uit te leggen en plaats een paar schermafbeeldingen misschien is het dan duidelijker.


Hopelijk doe ik het zo goed ,
groet Annie

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan best de TimeMachine vanaf nul dan terug starten, schijf wissen en back-up opnieuw instellen. Maar, je kan best naar het bedrijf terug gaan die jouw schijf heeft vervangen. Je hebt namelijk 3 maanden garantie op de herstelling bij een Apple-erkend hersteldienst.
  • Dag Quinten,
    Bedankt voor je reactie. Brr wat je voorstelt durf ik niet te doen. Om terug te gaan naar het bewuste bedrijf is het te laat, kwam er zelf te laat achter dat de Time Machine niet werkte. Zal dus op zoek moeten gaan of ik iemand kan vinden die mij helpt om je voorstel uit te voeren.
    Discussie mag worden gesloten, Groetjes Annie

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.